کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران خواستار توقف اعدام یک نوجوان در ایران شد

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با صدور بیانیه ای خطاب به قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواستار توقف اعدام قریب الوقوع ابو مسلم سهرابی شد. گفته می شود ابومسلم سهرابی در زمان ارتکاب جرم 17 سال داشت و مقامات محلی در فیروزآباد استان فارس تلاش میکنند که به رغم دستور قوه قضاییه برای بازنگری در پرونده، این نوجوان را اعدام کنند. ابومسلم ادعا میکند که در دفاع از خود درمقابل فردی به نام امین که قصد تجاوز به او را داشت ، فرد متجاوز را کشته است. امین که 8 سال بزرگتر از ابومسلم بود پیش از این حادثه دو بار دیگر به او تجاوز جنسی کرده بود.



کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران که مقر آن در نيويورک است این پرونده را مصداق بارز آسیب پذیری مردم ایران و بویژه نوجوانان در نظامی میداند که آئین دادرسی و قانون بر آن حاکمیت ندارد واعتراضات جهانی را در اعدام نو جوانان نادیده می گیرد.



قاضی محمدی مقدم که حکم اولیه اعدام سهرابی را صادر کرده بود، حکم اعدام سهرابی را به دلیل وجود شواهدی دال بر اینکه ابومسلم قربانی تجاوز جنسی بوده و عمل او یک اقدام دفاع از خود بوده است، پس گرفت.



به گفته کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در حال حاضر دست کم 150 کودک در ایران در انتظار اعدام هستند.


در روز 18 تیرماه 1387، بیست و چهار سازمان منطقه ای و بین المللی حقوق بشر از دولت ایران خواستند که فورا اعدام جوانان را متوقف کند.