اعتراض «کاراجیچ» به انتقال خود به دادگاه جنایات جنگی

یکی از وکلای مدافع « رادوان کاراجیچ » رهبر دستگیر شده صرب های بوسنی می گوید: موکلش قصد دارد در روزهای آینده درباره حکم انتقالش به دادگاه بین المللی جنایات جنگی در هلند، درخواست تجدید نظر کند.
مسوولان دولتی صربستان می گویند « رادوان کاراجیچ » پیش از آن که روز دوشنبه گذشته دستگیر شود، در بلگراد، پایتخت صربستان اقامت داشته، و با نام دروغین، بعنوان متخصص در درمانگاهی ویژه طب گیاهی کار می کرده است.
رهبران غربی از دستگیری دکتر «کاراجیچ» باتهام نسل کشی، و اقداماتش در جنگ داخلی ۱۹۹۵-۱۹۹۲ در بُسنی و هرزِگووین استقبال کردند. آقای «کاراجیچ»، که نزدیک به سیزده سال متواری بود، متهم به نسل کشی، محاصره «سارایه وو» و کشتار هشت هزار مسلمان در شهر « شِرِبرِنیتسا Srebrenitsa » در جنگ داخلی بوسنی است.
همزمان، زَلمَی خلیلزاد، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد، ابراز امیدواری کرده است که « راتکو ملادیچ Ratko Mladic » فرمانده سابق ارتش صرب های بوسنی نیز بزودی دستگیر شود.

آقای خلیلزاد گفت:
(این حرکت بسیار مثبت است و نشان می دهد که ممکن است بتوان برای مدتی طولانی پنهان شد ولی سرانجام آن چه کرده اید گِریبان شما را می گیرد. او مسئول بدترین جنایات انجام شده در قاره اروپا پس از جنگ دوم جهانیست. به همین دلیل ما خوشحال، و امیدواریم که آقای « ملادیچ » نیز به زودی به سرنوشتی مشابه دچار شود.