ایران پاسخی کتبی به اتحادیه اروپا داده است


خبر گزاری های بین المللی از قول یکی از اعضای ارشد شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی می گویند که ایران صبح امروز، ۱۵ مرداد، پاسخی کتبی به مسوولان اتحادیه اروپا در بروکسل داده است اما این نوشته، پاسخ به بسته پیشنهادی کشورهای پنج بعلاوه یک نیست و اشاره یی نیز به تعلیق غنی سازی اورانیوم در ازای تعلیق تحریم ها، در آن نشده است.

خبرگزاری های بین المللی پیشتر به نقل از گزارشی از خبرگزاری فارس نوشته بودند که ایران امروزصبح پاسخ کتبی خود را به بسته پیشنهادی کشورهای پنج بعلاوه یک به مسوولان اتحادیه اروپا در بروکسل داد. جزئیات دیگری اعلام نشده بود.

وزارت خارجه امریکا دیروز( ۱۴ مرداد) اعلام کرده بود که سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی به خاویر سولانا گفته است که ایران امروز( سه شنبه) کتباً به بسته پیشنهادی کشورهای پنج بعلاوه یک پاسخ خواهد داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزوده بود که مسوولان بلندپایه وزارتخانه های خارجه آلمان، آمریکا، بریتانیا، چین، روسیه، و فرانسه (اعضا گروه پنج بعلاوه یک)، روزدوشنبه (۱۴ مرداد) پس از مذاکرات تلفنی با یک دیگر، به توافق رسیده اند، که در صورت پاسخ منفی ایران به این بسته پیشنهادی، مسیر تشدید تحریم و مجازات جمهوری اسلامی را دنبال کنند.
در پی گفت و گوی تلفنی دیروز سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با خاویر سولانا، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، آقای سولانا به کشورهای پنج بعلاوه یک، اطلاع داده بود که این گفت و گو، به نتیجه یی قطعی نرسیده است.