جلسه شورای امنیت سازمان ملل بر سر اوستیای جنوبی به ساعاتی دیگر موکول شد

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد، که برای گفتگو درباره بحران اوستیای جنوبی پشت درهای بسته تشکیل شد، بدون نتیجه پایان یافت.


بنا بر گزارشها در این جلسه، نمایندگان روسیه و گرجستان یکدیگر را درباره بوجود آمدن بحران موجود متهم کردند.


ایراکلی آلاسانیا Irakli Alasania نماینده گرجستان در سازمان ملل متحد، روسیه را متهم کرد که خاک گرجستان را تعمدأ از زمین و هوا هدف حمله و اشغال قرار داده است.


نماینده گرجستان گفت، روسیه آشکارا قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد، و امنیت و ثبات را در منطقه قفقاز بخطر می اندازد.


به گفته نماينده گرجستان در سازمان ملل متحد، هدف عملیات ارتش روسیه، به زانو در آوردن گرجستان است و «روسیه می خواهد با مطیع کردن گرجستان نفوذ سیاسی خود را در منطقه تثبیت کند. »


از سوی دیگر ویتالی چرکین Vitaly Churkin ، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت، گرجستان نیرو های پاسدار صلح روسیه را در اوستیای جنوبی هدف قرار می دهد و ارتش گرجستان را به "پاکسازی قومی" در اوستیای جنوبی متهم کرد.


چرکین گفت ، ارتش گرجستان چند شهر را در اوستیای جنوبی کاملا تخریب کرده، و نظاميان گرجی به آمبولانسها و امدادگران اجازه نمی دهند مردم را نجات دهند.



گزارش ها حاکی است ایالات متحده و بریتانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار برقراری هرچه سریعتر آتش بس شدند.



جلسه اضطراری شورای امنیت جمعه شب بدون رسیدن به نتیجه یا قطعنامه ای پایان یافت و جلسه بعدی این شورا به ساعات آینده امروز شنبه موکول شد.