بالا گرفتن موج تهمت و افترا عليه شيرين عبادی

برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر که مقر آن در پاريس است، با انتشار يک اطلاعيه مطبوعاتی نگرانی شديد خود را از به نوشته اين اطلاعيه" ارعاب روزافزون درباره خانم شيرين عبادی" که به گفته اين اطلاعيه " به دنبال تصميم او درپذيرش وکالت هفت متهم بهايی " صورت می گيرد، اعلام کرد.
در اطلاعيه برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر آمده است که در پی اين تصميم خانم عبادی، که منع قانونی ندارد، موجی از افترا و بدگويی در رسانه های رسمی ايران عليه او و خانوده اش آغاز شده که همچنان ادامه دارد.


در اين اطلاعيه به مقالاتی در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی،ايرنا، و روزنامه کيهان اشاره شده که در آنها خانم عبادی به حمايت از بهاييت متهم شده و به خاطر "دفاع از همجنس گرايان، اعتراض به مجازات های بدنی و نداشتن روسری" مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنين در اين مقالات از گرويدن دختر او به فرقه بهاييت ياد شده است.


اين در حالی است که خانم عبادی در مصاحبه های متعدد اين شايعه را تکذيب کرده و به راديو فرانسه گفته است افتخار می کند که خود و دخترانش پيرو اسلام و تشيع اند.


اطلاعيه می نويسد با توجه به انکه اين اظهارات در پی تهديد خانم عبادی به مرگ در ۵ آوريل ۲۰۰۸ ابراز شده ، برنامه نظارت بر حمايت مدافعان حقوق بشر بيم از آن دارد که اين اقدامات برای تحريک افکار عمومی به قصد افزايش برآزار و اذيت به برنده جايزه صلح و خانواده او و حتی تجويز قتل او باشد. در اين اطلاعيه به شباهت ميان اين اقدامات با قتل های زنجيره ای روشنفکران ايرانی اشاره شده است.


برنامه نظارت خواستار حمايت جدی کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ، اتحاديه اروپا و گزارشگر ويژه سازمان ملل از دبيرکل کانون مدافعان حقوق بشر شده است.