احضار سه هنرمند سرشناس به دادسرای تهران



بگزارش خبرگزاری فارس، شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران عزت الله انتظامی، پرویز پرستویی و کیومرث پور احمد از بازیگران و کارگردانان سرشناس سینما و تئاتر ایران را احضار کرده است. بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران به خبرگزاری فارس گفته است که این افراد با بازکردن یک شماره حساب جمعی قصد «تلطیف احساسات مردم را داشتند تا به یک مجرم و قاتل جانی» یاری رسانند. بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران افزوده است: یکی از روزنامه های صبح با ابراز همدردی با بهنود شجاعی و خانواده او، شماره حسابی را به نام این سه نفر(هنرمند سینما و تئاتر ایران) اعلام کرده اما بهنود شجاعی مرتکب قتل عمد شده و پس از رسیدگی به پرونده اش به قصاص محکوم شده است. بگفته بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران، خانواده مقتول خواهان اجرای حکم هستند و از خانواده بهنود شجاعی دیه نخواسته اند.

بهنود شجاعی جوانی است که هنگام ارتکاب جرم کم تر از هجده سال سن داشته است، و وکیل او و مدافعان حقوق بشر در ایران و خارج از ایران می کوشند از اعدامش جلوگیری کنند.
کنوانسیون بین المللی حقوق کودک، که ایران نیز از امضاء کنندگان آن است، اعدام مجرمانی را که هنگام ارتکاب جرم کم تر از هجده سال سن داشته اند، منع کرده است.