«توفان گوستاو » موجب فرار دو میلیون نفر از خانه هایشان شده است

با رسیدن توفان «گوستاو» به ایالت لوییزیانا، مرکز ملی توفان آمريکا در فلوريدا، گوستاو را در دسته بندی نوع دوم توفان ها ، قرار داد که ضعیف تر از پیش بینی ها است. با این وجود مرکز ملی توفان امریکا همچنان ، تهدید گوستاو را « به شدت جدی » توصیف کرده است. تخمین زده می شود که تا کنون دو میلیون نفر از خانه هایشان در نیواورلئان و دیگر مناطق ساحلی خلیج مکزیک در خاک امریکا گریخته اند.


همچنین فعالیت سکوهای نفتی و تاسیسات تصفیه نفت در خلیج مکزیک، به طور کامل متوقف شده است.


جرج بوش رییس جمهور امریکا هماهنگی میان ایالت ها و دولت فدرال امریکا در مقابل توفان گوستاو را در مقایسه با توفان کاترینا ، در وضعیت بهتری توصیف کرده است. توفان کاترینا سه سال پیش به مناطق ساحلی ِ خلیج مکزیک در امریکا خسارات زیادی وارد کرد و دولت آقای بوش متهم به آن شد که در مقابل این بحران به موقع واکنش نشان نداده است.


طوفان گوستاو موجب شد تا حزب جمهوری خواه امریکا، جلسه افتتاحیه کنوانسیون حزب خود را به شکل مختصر برگزار کند تا مسوولان وقت بیشتری برای رسیدگی به مشکلات ناشی از طوفان داشته باشند.


جرج بوش رییس جمهوری امریکا و دیک چینی معاون او نیز برای آماده سازی تمهیدات امنیتی درمقابل طوفان گوستاو، حضور خود را در این جلسه لغو کردند.