سازمان ملل و رییس جمهوری افغانستان قتل یک بانوی امدادگر بریتانیایی را محکوم کردند

سازمان ملل متحد، و حامد کرزَی رئیس جمهوری افغانستان حمله مرگبار طالبان به یک بانوی امدادگر در کابل را محکوم کردند.


مقام های رسمی گفتند خانم «گیل ویلیامزGayle Williams» كه ۳۴ ساله و داراى تابعيت دوگانه بريتانيا و آفريقاى جنوبى بود، روز گذشته (دوشنبه) هنگامی که به محل کار خود در مرکزی برای کمک به معلولان، می رفت، به قتل رسید.


گروه طالبان ضمن برعهده گرفتن مسوولیت این قتل گفت: گیل ویلیامز برای گروهی کار می کرده است که در افغانستان تبلیغات مسیحی انجام می دهد.


سازمان امدادرسانی« سِرو افغانستانSERVE Afghanistan» این گفته را بی پایه خوانده وتاکید کرده است که آن سازمان به هیچ نوع تبلیغ مذهبی نپرداخته است.


حامد کرزَی رئیس جمهوری افغانستان قتل خانم ویلیامز را « بزدلانه» و «نابخشودنی» خواند.


آقای کرزَی همچنین حمله انتحاری روز گذشته را، که به کشته شدن پنج کودک افغان و دو سرباز آلمانی در استان شمالی « قندوزKunduz»انجامید، محکوم کرد.


«میشل مونتاMichele Montas» سخنگوی بان گی مون دبیر کل سازمان ملل ضمن محکوم کردن قتل امدادگر بریتانیایی در افغانستان و کشته شدن چند امدادگر دیگر در سومالی، خواستار احترام شبه نظامیان به بی طرفی افرادی شد که فعالیت های انسان دوستانه می کنند.


از سوی دیگر، دَنا پرینو سخنگوی کاخ سفید، حمله هفته گذشته طالبان به اتوبوسی در استان قندهار را که به کشته شدن ۳۰ مرد انجامید، محكوم كرد. سخنگوی کاخ سفید این حمله را «وحشیانه» و نمونه یی از«جنگ طالبان با مردم افغانستان» توصیف کرد.