جرج بوش دستاوردهای امنیتی در عراق را ستود

جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا، در سفری غیر منتظره به بغداد، دستاوردهای امنیتی در عراق را ستود. پرزیدنت بوش در کنفرانس خبری مشترکی با نوری المالکی نخست وزیر عراق یاد آور شد که جنگ در عراق همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت:
«جنگ به پایان نرسیده است. اما جنگ، بر اثر نتایج این موافقتنامه های امنیتی، و دلاوری مردم عراق، و سربازان عراقی، و سربازان آمریکایی، و نفرات غیر نظامی، بگونه یی قاطع، به سوی پیروزی پیش می رود.»

دیدار آقای بوش از عراق در حالی انجام گرفت که موافقتنامه های امنیتی واشینگتن و بغداد راه را برای خروج نیروهای آمریکایی از شهرهای عراق تا ماه ژوئن سال آینده میلادی، و عقب نشینی کامل این نیروها از سراسر عراق تا پایان سال ۲۰۱۱ هموار ساخته است.
رئیس جمهوری آمریکا در دیداری با همتای عراقیش، جلال طالبانی، مداخله آمریکا در عراق را «دشوار» اما «ضروری» خواند.

آقای بوش در بازدیدی از كمپ Victory یا «اردوگاه پیروزی»، پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در بغداد، سربازان آمریکایی را که بهنگام خطر، برای دفاع از ایالات متحده داوطلب خدمت شدند، ستود.

سفر روز یکشنبه گذشته آقای بوش، چهارمین، و به احتمال زیاد آخرین سفر او به منطقه جنگی عراق، به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، و پیش از سپردن زمام امور کاخ سفید واشینگتن به باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب آمریکا بود. آقای اوباما از نیمروز اول بهمن ماه آینده زمام امور آمریکا را رسماً بدست می گیرد.