ماموران کلیه اسناد و مدارک موجود در دفتر شيرين عبادی را ضبط کردند

بگزارش خبرگزاری های جمهوری اسلامی ، ساعت پنج و نیم عصر روزدوشنبه ، پنج نفر تحت پوشش مامور مالیاتی به دفتر وکالت شیرین عبادی، نخستین ایرانی و نخستین بانوی مسلمان برنده جایزه صلح نوبل، یورش برده و با ارائه نامه یی درخواست کردند که کلیه اسناد و مدارک ، از جمله کامپیوترهای دفتر خانم عبادی را همراه خود ببرند.


بگزارش «کانون زنان ايرانی» شيرين عبادی با استناد به اين که وکيل محرم اسرار مردم است و نمی‌تواند پرونده موکلان خود را در اختيار کارمندان دولت قرار دهد، با درخواست آنان مخالفت کرد. با این حال، بر پایه منابع موثق، ماموران یاد شده کلیه اسناد و کامپیوترهای دفتر خانم عبادی را همره بردند.


در هنگام حضور این افراد در دفتر وکالت خانم عبادی، او اعلام کرد که در صورت انتشار هر نوع مطلب در خصوص موکلان خود، که بصورت امانت نزد اوست، اعلام خطر می‌کند.


از سوی دیگر، خبرگزاری نیمه دولتی مهر می نویسد: این اقدام ِ ماموران با ارائه حکم مقام قضایی صورت گرفته و طی آن کلیه اسناد و مدارک مالی ِ دفتر وکالت شیرین عبادی در خیابان یوسف آباد ، برای بررسی های فنی به سازمان مالیاتی کشور منتقل شده است. خبرگزاری مهر این اقدام را «مسیر متعارف قانونی ِ سازمان مالیاتی» خوانده است .


شیرین عبادی وجود هر گونه مشکل مالیاتی در دفتر وکالت خود را رد کرده است.