جمهوری اسلامی گفت لازم نیست مجامع بین المللی نگران سلامتی شیرین عبادی باشند

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه درباره بروز نگرانی های اخیر بین المللی درباره امنیت شیرین عبادی گفت:« شیرین عبادی برنده ی جایزه ی صلح نوبل صحیح و سالم است و لازم نیست مجامع بین المللی نگران وضعیت سلامت او باشند. »



این گفته های آقای قشقاوی در پاسخ به اظهارات بان گی مون دبیرکل سازمان ملل ایراد شد که بر پایه یکی از مصوبات این سازمان، که جمهوری اسلامی نیز از امضا کنندگان آن است، و پس از تجمع بسیجی ها در برابر منزل خانم عبادی ، تهران را به تامین امنیت خانم عبادی ترغیب کرد.



در تجمع هفته گذشته، در برابر منزل این وکیل دادگستری، گروه های تندروِ اسلامی تابلو وکالت او را پایین کشیدند و با متهم کردن او به پشتیبانی از اسرائیل در بحران غزه ، علیه او شعار دادند.



حسن قشقاوی اقدام خانم عبادی را در شکایت بردن به مراجع خارجی، نکوهش کرد و گفت این گونه مسائل باید در درون و به عنوان یک خانواده حل شود.



سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین گفت اگر خانم عبادی احساس مزاحمت می کند، می تواند درخواست کند و دولت تامین محافظ برای او را بررسی می کند و در چارچوب قانون از ایشان حمایت خواهد شد. خانم عبادی با تعیین محافظ ویژه برای خود، موافقت نکرده است.