اردوغان: درباره خرید اس‌۴۰۰ از روسیه با ترامپ حرف می‌زنم

رجب طیب اردوغان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز؛ استانبول

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، می‌گوید در جریان سفر آتی‌اش به نیویورک با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت‌وگو خواهد کرد و ممکن است «صمیمیت شخصی» که بین آنهاست باعث حل شدن دو موضوع اس‌۴۰۰ و جریمه هالک‌بانک شود.

آقای اردوغان روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت دو هفته پیش مکالمه‌ای تلفنی با آقای ترامپ داشته و در سفرش به نیویورک، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، نیز به گفت‌وگوهایش در این باره ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان گفت در تماسش با دونالد ترامپ یادآور شده است که ترکیه همچنان با وجود خرید اس‌۴۰۰ از روسیه حاضر است از آمریکا انواعی از پاتریوت را بخرد «که با سامانه اس‌۴۰۰ سازگار باشد».

رئیس جمهوری ترکیه همچنین در پاسخ به سوالی درباره جریمه احتمالا سنگینی که وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه هالک‌بانک به خاطر نقض تحریم‌ها علیه ایران تصویب خواهد کرد گفت: اطمینان دارم کشوری مثل آمریکا نمی‌خواهد به متحدش، ترکیه، لطمه بیشتری برسد و این «اشتباه» قابل اجتناب است.

رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه میزبان رؤسای جمهوری ایران و روسیه خواهد بود. قرار است محور مذاکرات این نشست سه‌جانبه سوریه، به ویژه وضعیت ادلب، خواهد بود.