حمله موشکی به یک اردوگاه شبه نظامیان در پاکستان

آمریکا از سال گذشته حملات خود را به اردوگاه های ستیزه جویان پاکستانی افزایش داده است. عکس تزئینی است.

مقامات امنیتی پاکستان می گویند که به نظر می رسد که «یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به یک اردوگاه شبه نظامیان اسلام‌گرا در منطقه وزیرستان جنوبی پاکستان حمله کرده است.»

خبرگزاری رويترز به نقل از منابع رسمی اعلام کرد که هنوز هيچ اطلاعی در مورد تلفات احتمالی اين حمله در دست نيست.

حمله موشکی آمريکا به اين اردوگاه شبه نظامیان اسلام‌گرا در منطقه مرزی با افغانستان يک روز پس از حمله انتحاری به يک کاروان نظامی در منطقه شمال غرب پاکستان صورت می‌گيرد. در جريان اين حمله ۲۷ سرباز پاکستانی و دو رهگذر جان خود را از دست داده بودند.

گروه طالبان پاکستان اين حمله را واکنشی به حملات هواپيماهای بدون سرنشين آمريکا به اردوگاه‌های شبه نظامیان اسلام‌گرا اعلام کرده است.

يک مقام امنيتی که نمی‌خواست نامش فاش شود، در باره اردوگاهی که روز يکشنبه مورد اصابت يک فروند موشک آمريکايی قرار گرفت، گفت:« اين اردوگاه يک اردوگاه آموزشی بود و ما در حال حاضر تلاش می‌کنيم، اطلاعات بيشتری در اين باره جمع آوری کنيم.»

به گفته يک مقام امنيتی ديگر اين اردوگاه از سوی ستيزه‌جويانی از ايالت پنجاب پاکستان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

همچنين ساکنان محلی می‌گويند که اردوگاه مورد اشاره ساعت‌ها پيش از حمله آمريکايی‌ها از سوی ستيزه‌جويان اسلام‌گرا تخليه شده بود.

به گفته يکی از روستاييان اطراف اردوگاه شنبه شب هواپيماهای بدون سرنشين آمريکايی در حال پرواز در منطقه مشاهده شده بودند و به دنبال آن ساکنان اردوگاه در تاريکی شب اين اردوگاه را ترک کردند.

وی افزوده است، در جريان حمله موشکی آمريکا يک ساختمان به طور کامل ويران شده، اما به کسی آسيب نرسيده است.

ايالات متحده آمريکا که نگران گسترش ناامنی در افغانستان و مداخله گروه‌های ستيزه‌جويی پاکستانی در ناآرامی‌های افغانستان است، از سال گذشته حملات خود را به اردوگاه‌ها و مراکز تجمع اسلام‌گرايان در پاکستان گسترش داده است.

از آن زمان تاکنون در جريان حدود ۳۵ حمله آمريکا دست‌کم ۳۵۰ نفر شامل ساکنان محلی، ستيزه‌جويان اسلام‌گرا و اعضای القاعده کشته شده‌اند.

دولت پاکستان مخالف انجام اين گونه حملات است. بر اساس اعلام منابع رسمی در پاکستان در برخی از اين حملات تنها غيرنظاميان قربانی می‌شوند بدون اين که به ستيزه‌جويان آسيبی برسد. از اين رو اين گونه حملات به احساسات ضد آمريکايی در پاکستان دامن می‌زند.