حسن روحانی گزینه‌های خود برای وزارت‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی را اعلام کرد

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه خبر داد که حسن روحانی نامزدهای پیشنهادی خود را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری ایران محسن حاجی میرزایی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش و علی‌اصغر مونسان را برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس معرفی کرده است.

محمد بطحایی، وزیر پیشین آموزش و پرورش، اواسط خردادماه «به‌ قصد شرکت در انتخابات مجلس» از سمت خود استعفا کرد.

از جواد حسینی که در ماه‌های اخیر سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت به عنوان گزینه پیشنهادی حسن روحانی نام برده می‌شد اما بنابر گزارش جدید، محسن حاجی میرزایی به مجلس معرفی شده است.

معاون اول رئیس جمهور ایران چندی پیش از احتمال معرفی شدن یک زن برای تصدی این وزارتخانه خبر داده بود.

وزارت میراث فرهنگی نیز نهادی است که به تازگی تأسیس شد و حسن روحانی هفته گذشته علی‌اصغر مونسان را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

علی‌اصغر مونسان پیش از آن رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود و اکنون به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارتخانه جدید به مجلس معرفی شده است.

خبر معرفی گزینه‌های پیشنهادی این دو وزارتخانه به مجلس در حالی منتشر شده که یک نماینده مجلس گفته بود با توجه به تعطیلی در پیش رو، دولت تا روز دوشنبه فرصت دارد وزیران پیشنهادی را معرفی کند.