يکی از مظنونان حمله سال ۲۰۱۵ در عربستان با انفجار انتحاری کشته شد

تصویری از صحنه بمبگذاری سال ۲۰۱۵ در شهر ابها

نهادهای امنيتی عربستان سعودی روز جمعه ۲۱ مرداد اعلام کردند، يکی از مظنونان به مشارکت در حمله گروه خلافت اسلامی که سال ۲۰۱۵ روی داد در روزهای اخير هنگام دستگيری در شهر جده خود را منفجر کرد و کشته شد.

رياست نهادهای امنيتی عربستان سعودی در بيانيه‌ای که توسط خبرگزاری دولتی اين کشور منتشر شد افزود که اين تبعه سعودی به نام عبدالله بن زايد البکری الشهری با منفجر کردن جليقه حاوی مواد منفجره کشته شد و چهار نفر ديگر از جمله سه مامور امنيتی و يک غيرنظامی مجروح شدند.

او يکی از ۹ مظنونی بود که به جرم مشارکت در بمبگذاری سال ۲۰۱۵ در شهر ابها، مرکز استان عسير واقع در جوار مرز يمن تحت تعقيب بودند. در آن انفجار که يکی از مرگبارترين حملات تروريستی دو دهه اخير در عربستان سعودی بود ۱۵ نفر که اکثر آنها ماموران پليس بودند کشته شدند.

عبدالله الشهری ۳۹ ساله و در فهرست مظنونان تحت تعقيب نفر چهارم بود. فرد پنجم در اين فهرست در ماه مه ۲۰۱۶ بازداشت شده است.

بمبگذاری در مسجد شهر ابها که محل نمازگذاری واحدهای ويژه پليس در اين شهر بود روی داد. اين حمله که گروه موسوم به «خلافت اسلامی» يا داعش مسئوليت آن را بر عهده گرفت به فاصله کوتاهی پس از شروع دخالت نظامی عربستان سعودی و متحدانش در جنگ يمن روی داد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ ش.ر/س.ن