ملاقات با محمد احدی

«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از اعضای باسابقه و فعال کانون آذربایجان‌شناسی دانشگاه تبریز است که با برگزاری کلاسهای آموزش زبان ترکی در این نهاد دانشجویی فعالیت می‌کرد. این فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کشاورزی به دلیل فعالیت‌هایش در سال‌های اخیر با‌رها بازداشت شد.

Your browser doesn’t support HTML5

ملاقات با محمد احدی

محمد احدی برای بار سوم در بهمن ماه سال ۹۰، همراه با چند تن دیگر از اعضای کانون آذربایجان‌شناسی و فعالان مدنی بازداشت شدند. ‌این فعالان مدنی آذربایجانی نزدیک به ۵۰ روز را در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات شهرستان تبریز نگاه‌داری می‌شدند و زیر فشار بازجویی‌ بودند.

پرونده اتهامات محمد احدی، در خرداد ماه سال۹۱ به شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز ارجاع داده شد و در ‌‌نهایت آقای احدی، به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام، محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.