ملاقات با رضا شهابی

«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

وثیقه ۶۰ میلیون تومانی را که به سختی فراهم کردند، امیدوار بودند آزاد می‌شود، اما بهانه دیگری در کار بود، وثیقه باید به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یافت، اما خانواده قادر به تامین این وثیقه نبود، شاید می‌دانستند اگر آن وثیقه هم فراهم آید، آزادی‌ای در کار نخواهد بود.

Your browser doesn’t support HTML5

ملاقات با رضا شهابی

رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، برای نخستین بار و پس از برگزاری اعتصاب اعضای سندیکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه، بازداشت شد. ۴۵ روز نخست بازداشت در بی‌خبری حبس در سلول‌های انفرادی و تحت فشار بازجویی‌ها گذشت.

اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، از جمله اتهامات‌ این فعال حقوق کارگران اعلام شد.

***اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار این فایل است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم‌اکنون با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.​