انفجار در مقابل هتلی در سینای مصر چند کشته برجای گذاشت

(عکس تزئینی است)

گزارش‌ها حاکی از وقوع دو انفجار در مقابل هتلی در العریش در شمال صحرای سینای مصر و کشته و زخمی شدن عده‌ای است. این هتل محل اقامت ناظران انتخابات پارلمانی دو روز گذشته در مصر بود.

وزارت کشور مصر از کشته شدن یک ناظر انتخاباتی، دو مامور پلیس و یک غیر نظامی در این حمله خبر داده است

ساعاتی پیش از آن، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر از کشته شدن دست‌کم چهار مامور پلیس و ۱۲ مجروح در روز سه‌شنبه، سوم آذرماه، خبر داده است.

العریش مرکز استان سینای شمالی محل فعالیت گروه‌های افراطی اسلامی است که در چند سال اخیر دست به حملات متعدد به ماموران امنیتی زده‌اند که شمار زیادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش رویترز، مردان مسلح با ماموران امنیتی در مقابل هتل درگیر شدند، سپس یک بمب‌گذار انتحاری سوار بر خودرویی قصد داشت خود را به هتل بکوبد، اما بمب زودتر در داخل خودرو منفجر شد و خساراتی هم به هتل وارد کرد.

یک گروه جهادی در شمال صحرای سینا که با گروه حکومت اسلامی (داعش) بیعت کرده، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

این گروه مسئولیت انفجار اخیر در یک هواپیمای مسافری روسی را نیز که از بندر شرم‌الشیخ در جنوب شبه جزیره سینا به روسیه باز می‌گشت، برعهده گرفته بود.

در آن انفجار که روز ۳۱ اکتبر رخ داد ۲۲۴ مسافر و خدمه هواپیما کشته شدند.

حمله روز سه شنبه یک روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی مصر رخ داد.

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه گذشته در ۱۳ استان از ۲۷ استان این کشور در حالی برگزار شد که محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق و شماری از رهبران اخوان‌المسلمین پس از محاکمه در دادگاه، به جرم دست داشتن در خشونت‌های پس از روی کار آمدن دولت مرسی به مرگ محکوم شده‌اند، اخوان‌المسلمین سازمانی «تروریستی» اعلام شده و بسیاری از اعضای آن زندانی و از شرکت در انتخابات محروم شده‌‌اند.

مرحله اول انتخابات در غیاب احزاب قوی منتقد دولت در اواخر مهرماه با مشارکت حدود ۲۷ درصد رای‌دهندگان برگزار شده بود.

نتایج این انتخابات که ۵۶۸ نماینده اولین پارلمان مصر پس از سرنگونی دولت محمد مرسی به دست ارتش را مشخص خواهد کرد قرار است اواخر آذرماه اعلام شود.