ملاقات با رضا ملک

  • مهتاب وحیدی راد

«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

۶۳ ساله است و از معاونان پیشین وزارت اطلاعات در زمان علی فلاحیان دومین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران. او طی دو دهه گذشته بیشتر سال‌ها را زندانی بوده و پرونده‌هایی متعدد برایش تشکیل شده است.

رضا ملک را بسیاری با پرونده قتل‌های زنجیره‌ای می‌شناسند. او پس از وقوع قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۷۷ به افشاگری‌هایی در این باره پرداخت تا جایی که برخی می‌گویند پخش فیلم بازجویی از همسرسعید امامی هم کار او بود.

رضا ملک در سال ۸۰ ابتدا به چهار سال زندان محکوم شده بود اما در مدتی که زندانی بود چندین پرونده دیگر هم برایش تشکیل شد بنابراین او در زندان ماند و با حکم‌هایی پی در پی جمعا مدت ۱۳ سال را در زندان سپری کرد.

Your browser doesn’t support HTML5

ملاقات با رضا ملک

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.