تصاویری از بدرفتاری شدید با متهمان حمله به سالن کنسرت مسکو

دلیرجان میرزایف در این‌جا بلافاصله پس از دستگیری در روز چهارم فروردین در منطقه بریانسک دیده می‌شود. او یکی از چهار متهم تاجیک است که به‌ اتهام دست داشتن در حادثه تیراندازی روز سوم فروردین در سالن کنسرت کروکوس مسکو بازداشت شد. این حادثه دست‌کم ۱۳۷ کشته برجا گذاشت و بیش از ۱۸۰ نفر مجروح شدند.

تصویری از میرزایف یک روز بعد در دادگاهی در مسکو با همان پیراهن، ولی نشان می‌دهد که شدیداً ضرب‌وشتم شده است.

تصویری از فریدون شمس‌الدین ظاهراً پس از دستگیری در منطقه بریانسک در روز چهارم فروردین

شمس‌الدین یک روز بعد در دادگاهی در مسکو با صورتی متورم و مضروب شده. پیشتر، فیلمی در کانال‌های تلگرامی نزدیک به گروه مزدوران «واگنر» روسیه منتشر شده بود که نشان می‌داد نیروهای امنیتی با کابل برق که به اندام جنسی‌اش وصل کرده بودند، او را شکنجه می‌کنند.
 
آیدن آسلین، شهروند بریتانیایی که هنگام جنگیدن در کنار نیروهای اوکراینی در شهر ماریوپل به اسارت روس‌ها در آمده بود، به رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی گفت به باور او، انتشار شکنجه آشکار متهمان حمله با این هدف صورت گرفته که «یک ضرب شست» نشان داده شود.

این تفنگدار دریایی پیشین اوکراین می‌گوید بدرفتاری از این دست با متهمان باید به عنوان جنایت در نظر گرفته شود و این در «همان سطح» خشونت فراقانونی است که او می‌گوید در دوران اسارت خود شاهدش بوده است.

سعیداکرم رجب‌علیزاده این‌جا در حالی کشان‌کشان برده می‌شود که گزارش‌ها حاکی است افراد یونیفورم‌پوش هنگام دستگیری‌اش در جنگلی در منطقه بریانسک روسیه در روز چهارم فرورین، گوش او را بریدند.
 
کانال تلگرامی «گری زون» که متعلق به گروه مزدوران واگنر است، ویدئویی منتشر کرده که در آن نشان داده می‌شود گوش رجب‌علیزاده بریده شده و نیروهای امنیتی به زور او را وادار می‌کنند که آن را قورت بدهد. در این ویدئو صدای مردی شنیده می‌شود که خطاب به متهم فریاد می‌زند: «بخورش، مادر به خطا! تو را تکه‌تکه می‌کنم و در دهنت می‌گذارم».

تصویر رجب‌علیزاده در دادگاهی در مسکو در روز پنجم فروردین، در حالی که گوش راستش پانسمان شده و شواهد حاکی از ضرب‌وشتم او در بازداشت است.

تصویر محمدصابر فیض‌اف پس از بازداشت در روز چهارم فروردین، در حالی که چشم چپ او شدیدا آسیب دیده و توسط رسانه‌های روسی تار شده است.

تصویر فیض‌اف در جلسه روز پنجم فروردین دادگاهی در مسکو. او با ویلچر به صحن دادگاه آورده شد و به ندرت هشیار بود.

چهار متهم تاجیک حمله به سالن کنسرت کروکوس که چهارم فروردین در غرب مسکو دستگیر شدند، روز بعد در حالی در دادگاه حاضر شدند که به شدت ضرب‌وشتم و زخمی شده بودند.