بایدن در اجلاس ویدئویی رهبران اتحادیه اروپا شرکت می‌کند

کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، علاقمند به بهبود رابطه با اروپا است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز پنج‌شنبه هفته جاری در اجلاس ویدئویی رهبران اتحادیه اروپا شرکت کند؛ اقدامی که از سال ۲۰۰۹ به این سو سابقه نداشته است.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد در پی چهار سال روابط دشوار بین اتحادیه اروپا و آمریکا به خاطر خروج غیرمنتظره آمریکا از توافق اقلیمی پاریس و برجام، اعمال تعرفه بر واردات کالا از اتحادیه اروپا و خروج از برخی نهادهایی که ایالات متحده طی چند دهه گذشته حامی آن بوده است، آقای بایدن می‌خواهد در اجلاس ویدئویی رهبران اتحادیه اروپا شرکت کند.

شارل میشل رئیس‌ شورای اروپا روز سه‌شنبه سوم اسفند با انتشار توئیتی گفت: «در اشتیاق استقبال از جو بایدن در اجلاس شورای اروپا است» و کاخ سفید اعلام کرده که رئیس‌جمهوری آمریکا علاقمند به بهبود رابطه با اروپا است.

آقای میشل که رهبری این اجلاس را بر عهده خواهد داشت می‌گوید از آقای بایدن برای حضور در این نشست دعوت کرده است تا دیدگاه‌های خود را پیرامون آینده همکاری‌های اروپا و آمریکا بیان کند.

او در ادامه گفت زمان بازسازی روابط آمریکا و اروپا فرا رسیده است.

قرار است اجلاس یاد شده در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به‌صورت آنلاین برگزار شود و طیفی از مسائل شامل واکسن کرونا، روسیه، ترکیه و سیاست‌های صنعتی مورد مذاکره قرار گیرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ف.ق/ک.ر