ابتلای رئیس‌جمهوری برزیل به کرونا تکذیب شد؛ ترامپ: نگران ابتلا نیستم

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در روزهای اخیر دیداری با همتای آمریکایی خود، دونالد ترامپ داشت

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، گزارش رسانه‌های این کشور درباره ابتلای او به ویروس کرونا را تکذیب کرد.

رسانه‌های برزیل جمعه ۲۳ اسفند گزارش دادند که تست ویروس کرونای رئیس‌جمهوری این کشور مثبت بودده است. اما ساعاتی پس از آن صفحه فیسبوک آقای بولسونارو اعلام کرد که نتیجه تست کرونای او منفی است.

بولسونارو هفته گذشته با هیاتی راهی آمریکا شده بود و سخنگوی ریاست جمهوری نیز همراه وی بود که بعدا مشخص شد مبتلا به کرونا است.

بیشتر در این باره: ویروس کرونا؛ سناتور لیندسی گراهام خود را قرنطنیه کرد

سناتور لیندسی گراهام روز پنج‌شنبه اعلام کرد که به خاطر دیدارش با هیات برزیلی تست ویروس کرونا داده و تا زمان روشن شدن نتیجه خود را قرنطینه می‌کند.

این هیات دیداری نیز با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و جمعی از مقامات کاخ سفید داشت، اما آقای ترامپ می‌گوید نگران ابتلا به کرونا نیست.

سخنگوی رئیس جمهور برزیل تنها مقام مبتلا به کرونا نیست که طی یک هفته گذشته با مقامات آمریکایی در واشنگتن دیدار کرده است.

پیتر داتن وزیر کشور استرالیا نیز که هفته گذشته دیدارهایی با ویلیام بار دادستان کل آمریکا، ایوانکا ترامپ دختر رئیس‌جمهور و مشاور کاخ سفید و جمعی از مقامات آمریکایی داشت، روز جمعه اعلام کرد که تست کرونای وی مثبت شده است.

آقای داتن می‌گوید صبح جمعه علائم تب و گلودرد داشته و تست کرونا داده است. نتیجه آزمایش مثبت بوده و بنابر پروتکل بهداشتی استرالیا، وی در بیمارستان بستری شده است.

آقای ترامپ گفته است تماسی با این فرد نداشته و باز هم نیازی به تست کرونا نمی‌بیند.

برخی از قانونگذاران آمریکایی که اخیرا دیدارهایی با هیات‌های برزیلی و استرالیایی داشتند، خود را قرنطینه کرده‌اند تا جواب تست آنها مشخص شود.

روز جمعه همچنین دفتر نخست‌وزیر کانادا گزارش داد که جاستین ترودو، نخست وزیر کشور و همسرش سوفی گرگوار برای دو هفته به قرنطینه رفته‌اند.

تست کرونای خانم گرگوار بعد از بازگشت از ایتالیا، مثبت اعلام شده است.

با استفاده از گزارش‌های سی‌ان‌ان و روزنامه اودیا برزیل؛ ف.ق/س.ن