چین نزدیک به یک‌ونیم میلیون پُست منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را حذف کرد

اداره فضای مجازی چین از حذف ۱.۴ میلیون پست (محتوای) منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی طی دو ماه گذشته خبر داد.

این نهاد دولتی چین مدعی شده است که پست‌های حذف شده حاوی «اطلاعات نادرست، سودجویی‌های غیرقانونی، حسابهای اینترنتی جعلی مقامات و نهادهای دولتی و موارد دیگر» بوده است.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد اداره فضای مجازی چین همچنین از حذف ۶۷ هزار حساب کاربری در فاصله ۱۰ مارس تا ۲۲ مه خبر داده است.

این گزارش می‌افزاید از سال ۲۰۲۱ دولت چین کارزار «پاکسازی فضای مجازی» را با هدف قرار دادن میلیاردها حساب کاربری به راه‌انداخته تا دولت کنترل آسانتری بر فضای مجازی داشته باشد.

رویترز می‌نویسد آخرین دور سرکوب اینترنتی در چین مربوط به برخی شبکه‌های اجتماعی محبوب در این کشور مانند «وی‌چت»، «دوئین» و «ویبو» است؛ شبکه‌هایی که بیشتر برای انتشار اخبار و اطلاعات توسط کاربران غیردولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چین بصورت گسترده‌ای با بازداشت شهروندان منتقد حزب کمونیست و سانسور اطلاعاتی که از نظر دولت پکن «حساس» است، سعی در کنترل فضای مجازی و جامعه می‌کند.

اداره فضای مجازی چین مدعی شده است از ۶۷ هزار حساب کاربری مسدود شده، هشت هزار مورد مربوط به کاربرانی بوده که «اطلاعات نادرست، زیانبار و شایعات» منتشر کرده بودند.

این گزارش همچنین می‌افزاید ۹۳۰ هزار حساب کاربری دیگر نیز با مجازاتهای دیگری مانند حذف همه فالوورها، تعلیق یا لغو امتیازات سودآوری مواجه شده‌اند.

اخیرا نیز اداره فضای مجازی چین اعلام کرد ۱۰۰ هزار حساب کاربری را که «اخبار جعلی» منتشر می‌کردند را مسدود کرده است.