آمار رسمی کرونا در ایران؛ شرط ارائه آزمایش منفی برای دانشجویان واکسینه‌نشده

وزارت بهداشت ایران از جان‌ باختن ۱۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه در ایران بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

بر اساس این گزارش، طی این بازه زمانی، ۴۰۶۰ مبتلای جدید به کووید ۱۹ نیز در ایران شناسایی شد که ۳۳۰ تن از آنها در مراکز درمانی نقاط مختلف کشور، بستری شدند.

با احتساب این آمار، مجموع بیماران کرونا در ایران به ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۰۹ نفر و مجموع جان باختگان به ۱۳۲ هزار و ۱۳۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران در شرایطی به طور روزانه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد که درباره درستی این آمار به ویژه درباره شمار قربانیان، تردیدهای جدی وجود دارد.

در حال حاضر ۱۲۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در شرایط شدید این بیماری قرار دارند.

وزارت بهداشت ایران و مقام‌های ستاد مقابله با کرونا در عین حال نسبت به افزایش شمار مبتلایان و قربانیان با توجه به غالب‌ شدن سویه بسیار مسری اُمیکرون هشدار می‌دهند.

با این حال وزارت آموزش و پرورش ایران در ابلاغیه‌ای از برگزاری «حضوری کلاس‌ها» در مراکز آموزشی خبر داده و علت آن را نیز «کاهش» محدودیت‌های مرتبط با کرونا عنوان کرده است.

با توجه به بازگشایی مراکز آموزشی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی اعلام کرده بر اساس بخشنامه وزارت کشور، دانشجویانی که واکسینه نشوند باید هر ۱۵ روز یک بار نتیجه منفی کرونای خود را به دانشگاه تحویل دهند تا زمانی که واکسینه شوند.