دادگستری آمریکا تعقیب قضایی مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی را متوقف کرد

ژنرال مایکل فلین در ابتدای ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی او منصوب شد.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت به طور ناگهانی اعلام کرد تمامی اتهام‌های کیفری علیه مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، لغو می‌شود.

وزارت دادگستری در بیانیه‌ای ۲۰ صفحه‌ای که در رسانه‌ها منتشر شده گفته است مایکل فلین «لایحه قبول تقصیر» درباره دروغ گفتن به اف‌بی‌ای را پس گرفته و چون تحقیقات اولیه اف‌بی‌ای در این زمینه نیز «بر هیچ پایه مشروعی بنا نشده بود» از این رو، پرونده مختومه می‌شود.

ژنرال مایکل فلین در ابتدای ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی او منصوب شد. در پی بالا گرفتن انتقادها درباره دیدار او با سفیر روسیه در واشینگتن، وی پس از ۲۴ روز (در فوریه ۲۰۱۷) از این پست اخراج شد.

به‌دنبال این اتفاق، وزارت دادگستری آمریکا برای او پرونده‌ای به اتهام دروغ‌گویی به مأموران اف‌بی‌آی در جریان تحقیقات درباره دیدار با سفیر روسیه تشکیل داد.

خبرگزاری فرانسه مختومه شدن این پرونده را «یک پیروزی برای دونالد ترامپ» توصیف کرده و خبرگزاری رویترز نیز گفته است این اقدام وزارت دادگستری احتمالا انتقادها از مداخله‌ها در امور قضایی در دوره ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، را افزایش خواهد داد.