ابراز تردید نماینده خوزستان در خبرگان درباره مرگ مالک برج متروپل

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمدحسین احمدی شاهرودی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان، (چپ) در مراسم یادبود کشته‌شدگان ریزش برج متروپل در تهران شرکت کرده بودند

در ادامه ناباوری گسترده در ایران در برابر کشته‌ شدن حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل در آبادان، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان نیز روز سه‌شنبه درباره مرگ وی ابراز تردید کرد.

محمدحسین احمدی شاهرودی در مراسم یادبود قربانیان ریزش این برج که در تهران برگزار شد گفت: «ما نمی‌دانیم این آقای عبدالباقی، واقعا عبدالباقی است هنوز، یا عبدالفانی است؟ چگونه است؟»

وی اضافه کرد: «کجا یقه‌اش را بگیریم و محکومش کنیم به پرداخت خسارت‌های مالی؟ چه بسا ده‌ها سال طول بکشد. بالاخره باید یک هیئتی تشکیل شود و این خسارت ها را بررسی کنند و جبران شود.»

اظهارات آقای شاهرودی پس از آن بیان می‌شود که دادستانی استان خوزستان، همه حساب‌های بانکی حسین عبدالباقی را برای پرداخت خسارات جانی و مالی ناشی از ریزش بخشی از ساختمان متروپل مسدود کرد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به «مطالبه» مردم درباره «جبران خسارت‌ها» افزود: «اینکه مساله را قضایی کنند و بگویند خب چه کسی مسئول و ضامن این خون‌های به ناحق ریخته شده و این اموال است، خب ممکن است سال‌های طولانی طول بکشد، خون مسلمان نباید هدر برود.»

وی با انتقاد از برخورد خشونت آمیز با مردم عزادار آبادان و دیگر شهرهای خوزستان نیز گفت که باید با مردم مصیبت‌زده، حتی «اگر در حرکات و اعتراضات خود یک حرف‌هایی زدند یا یک چیزی هم پرتاب کردند برخورد ملاطفت‌آمیز» بشود.

این انتقادها پس از آن بیان می‌شود که ویدئوهایی از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به معترضان به فساد و رانت‌خواری منتهی به ریزش برج متروپل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

آقای شاهرودی در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت نابسامان شهرها در استان خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر با وجود گذشت ده‌ها سال از جنگ ایران و عراق اشاره کرد و گفت: «شهرهای آبادان و خرمشهر در ۴۰-۵۰ سال قبل واقعا آبادان بودند، اکنون نه آبادانش آباد است، نه خرمشهرش خرم. واقعا نیاز است که مسئولین تصمیم جدی بگیرند برای توسعه و آبادانی این شهرها.‎»

اظهارات نماینده خوزستان در مجلس خبرگان در همان مراسمی بیان شده که علی شمخانی، منصوب رهبر جمهوری اسلامی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، اعتراض‌ها و پرسش‌ها درباره این اتفاق را «آوار روانی هدایت‌شده از سوی بازماندگان ورشکسته‌های سیاسی» توصیف کرد.