دونالد ترامپ یک پلتفرم ارتباطی جدید راه‌اندازی کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، پلتفرم «ارتباطی» جدیدی در فضای مجازی راه‌اندازی کرده است تا از این طریق، محتوای موردنظرش را به‌طور مستقیم و بی‌واسطه با حامیانش به اشتراک بگذارد.

حساب‌های کاربری آقای ترامپ در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر پس از حمله گروهی از حامیان خشونت‌گرای او به کنگره آمریکا تعلیق شده است.

او قصد دارد از این پس، بیانیه‌های مطبوعاتی خود را در پایگاه اینترنتی جدیدی که راه‌اندازی کرده است، منتشر کند. این وبلاگ امکان لایک‌زدن و اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک را برای کاربران فراهم کرده است.

پایگاه اینترنتی رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در حالی راه‌اندازی شده است که هیئت نظارت مستقل فیس‌بوک در مورد تعلیق «دائمی» حساب کاربری دونالد ترامپ تصمیم‌گیری خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی است که هیئت مزبور روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، ممنوعیت حضور دونالد ترامپ در فیس‌بوک را تایید کرده اما در عین حال، خواستار بازبینی بیشتر پرونده ظرف شش ماه آینده شده است.

این هیئت می‌گوید که اقدامات آقای ترامپ در روز ششم ژانویه منجر به ایجاد بستری شد که خطر جدی خشونت را افزایش داد.

آقای ترامپ و هوادارانش از ماه‌ها پیش در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته، ادعاهایی را بدون ارائه مدرک منتشر کرده بودند. این کارزار تبلیغاتی یکی از عوامل اصلی تجمع هواداران او در شهر واشینگتن بود که به یورش آن‌ها به ساختمان کنگره همزمان با بررسی و تصویب نتایج آرا انتخابات ریاست‌جمهوری منجر شد.

گردانندگان شبکه اجتماعی توییتر همان زمان، پس از تعلیق ۱۲ ساعته حساب کاربری دونالد ترامپ تصمیم نهایی خود را مبنی‌بر تعلیق دائمی حساب رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اعلام کردند. این تصمیم واکنش‌های موافق و مخالف فراوانی به همراه داشته است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه، رویترز، بی‌بی‌سی/ آ.ت/ ک.ر