ونزوئلا از اخراج سفیر اتحادیه اروپا منصرف شد

نیکلاس مادورو دو روز پیش دستور اخراح سفیر اتحادیه اروپا را داد

سه روز بعد از اولتیماتوم نیکلاس مادورو٬ رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای خروج ایزابل بريلانتی پیدروزا سفیر اتحادیه اروپا از این کشور، دولت کاراکاس اعلام کرد که از این تصمیم منصرف شده است.

پس از آن که اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۱ مقام ونزوئلا را مورد تحریم قرار داد، مادورو به سفیر اتحادیه اروپا گفته بود ظرف ۷۲ ساعت فرصت دارد این کشور را ترک کند.

اما اعلامیه‌ای که پنج‌شنبه خورخه آرئاسا، وزیر خارجه ونزوئلا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر کردند، می‌گوید دولت کاراکاس تصمیم اخراج سفیر اتحادیه اروپا را لغو کند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۱ مقام ونزوئلایی از جمله لوئیز پارا از اعضای شورای ملی و رقیب خوان گوایدو، رهبر مخالفان را تحریم کرد.

نیروهای امنیتی ونزوئلا اوایل ماه ژانویه با ممانعت از ورود خوان گوایدو، رهبر مخالفان و نمایندگان مخالف دولت به «شورای ملی» (پارلمان)، باعث شدند که اقلیتی از نماینده‌های حامی دولت نیکلاس مادورو طی یک رای‌گیری آقای پارا از متحدین سابق رئیس‌جمهوری را به ریاست پارلمان انتخاب کنند.

خوان گوایدو ریاست جمهوری نیکلاس مادورو را نامشروع و نتیجه تقلب و سرکوب مخالفان می‌داند، خود را رئیس جمهور موقت نامیده است. ایالات متحده و بیش از پنجاه کشور دیگر خوان گوایدو را به رسمیت شناخته‌اند.