احمدی مقدم: هیچ اتفاقی در روز اول اسفند نیفتاد

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

در حالی که گزارش‌های رسیده از ایران حاکی از تجمعات اعتراضی در تهرانو برخی از شهرهای دیگر ایران است، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌گوید روز یکشنبه هیچ ناآرامی در کشور بوجود نیامده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، اسماعیل احمدی‌مقدم روز یکشنبه اعلام کرد: «به رغم تلاش مذبوحانه دشمنان و استکبار جهانی که در فکر به آشوب کشیدن کشورمان هستند، عصر امروز هیچ اتفاقی نیفتاد.»

وی افزوده است: «با توجه به این‌که در برخی از کشورها، نظام‌های سیاسی سقوط کردند، دشمن به دنبال آن بود تا در کشور ما نیز، این رخدادها را شبیه‌سازی کند، اما در جمهوری اسلامی ایران با توجه به عزم و اراده ملت و همگامی کامل آنان با ساختار و نظام سیاسی مستقر هرگز چنین رویدادهایی اتفاق نمی‌افتد.»

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های رسیده و اظهارات شاهدان عینی، به دنبال فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید و فعالان مدنی برای بزرگداشت هفتمین روز کشته صانع ژاله و محمد مختاری در تظاهرات ۲۵ بهمن، تجمع های اعتراضی در نقاط مختلف تهران شکل گرفته است.

همچنین در عین آن‌که برخی از وبسایت‌های خبری حامی جنبش سبز از کشته شدن یک نفر در میدان هفت تیر خبر داده‌اند، سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران این خبر را «کذب» خوانده گفته است «اصلا درگیری در پایتخت وجود نداشته است».

این در حالی است که اخبار رسیده حاکی از حضور گسترده نیروهای ضد شورش در مناطق مرکزی و شلوغ تهران و همچنین بروز درگیری در سطح شهر است.

علیرغم تجمع ها، برخی از وبسایت‌های خبری جمهوری اسلامی روز یکشنبه از آرام بودن خیابان‌های شهر تهران در روز اول اسفند خبر دادند.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس، وابسته به سپاه پاسداران نوشته است علیرغم فراخوان افراد ‍«ضد انقلاب»، آرامش کامل در تهران برقرار است و نیروهای انتظامی «به صورت پنهان و آشکار بر اوضاع مسلط هستند.»

این خبرگزاری نوشته است که خبرنگاران فارس از میادین «ولی عصر، هفت تیر، انقلاب، امام حسین و همچنین سطح خیابان انقلاب تهران» گزارش می‌دهند که اوضاع «کاملا عادی» است.

در حالی که این خبرگزاری از عادی بودن شرایط در تهران سخن گفته است، جانشین فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری یک نفر در تهران که قصد «ترور» داشته، خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، احمدرضا رادان گفته است: «مأموران انتظامی تهران بزرگ فردی را که قصد داشت در تهران دست به تخریب و ترور بزند، به همراه مقادیری مواد تخریبی عصر امروز در تهران دستگیر کرند.»

سایت «جوان آنلاین» نیز از یک سو از از «عادی بودن رفت و آمد مردم» سخن گفته و از دیگر سو اعلام کرده است که «دو تیم ترور سازمان منافقین مجهز به سلاح گرم» در میدان ونک توسط مأموران امنیتی دستگیر شده‌اند.

در چند روز گذشته جمهوری اسلامی به انحاء مختلف در مورد برگزاری تجمعات در اول اسفند ماه هشدار داده بود. وزیر کشور ایران نیز روز شنبه اعلام کرده بود که با تجمعات «برابر با قانون» برخورد خواهد شد.

تظاهرات روز یکشنبه در حالی انجام می‌شود که میرحسین موسوی در حصر کامل خانگی قرار دارد و مهدی کروبی از حمله موتورسواران به منزل مسکونی‌اش در روزهای اخیر خبر داده است.