رقص سه بعدی «پینا» با وندرس بر پرده سینما

دو رقصنده در حال اجرای قطعه‌ای طراحی شده توسط پینا باوش

جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو این هفته پس از ۹ روز به پایان رسید. در این جشنواره جایزه ویژه «قلب سارایوو» به جعفر پناهی، کارگردانی که هفده سال پیش این جشنواره با نمایش فیلم «بادکنک سفید» او کار خود را آغاز کرد اهدا شد.

جشنواره فیلم سارایوو (سینما)، محسن عمادی (شعر)

Your browser doesn’t support HTML5

جشنواره فیلم سارایوو (سینما)، محسن عمادی (شعر)



علاوه بر این آنجلینا جولی که به همراه برد پیت در آخرین شب در این جشنواره حضور داشت نیز یک جایزه ویژه را به خانه برد. خانم جولی در حال حاضر در حال کارگردانی نخستین فیلم خود با نام «در سرزمین خون و عسل» است که وقایع آن در زمان جنگ بوسنی اتفاق می‌افتند.

هفدمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو




علاوه بر این جشنواره فیلم سارایوو میزبان فیلم سه بعدی «پینا»، ساخته ویم وندرس آلمانی بود؛ فیلمی که ادای دینی است به پینا باوش، رقصنده، طراح باله و طراح رقص یا کوریوگرافر آلمان که با سبک منحصر به فردی که داشت، نامش رو در این حوزه ماندگار کرد.

آنونس فیلم «پینا»:
http://www.youtube.com/embed/cXpFD7gi8R0

پینا باوش در دوران فعالیتش ده‌ها رقص را طراحی کرد که در این میان، دو قطعه رقص او در فیلم «با او حرف بزن» پدرو آلمادووار به نمایش در آمدند.


همچنین این هفته، محسن عمادی، شاعر، میهمان پادهنگ رادیو فردا بود. آقای عمادی که مدیریت وبسایت رسمی احمد شاملو و همچنین وبسایت «خانه شاعران جهان» رو بر عهده دارد در هفته گذشته برنده جایزه بین‌المللی شعر آنتونیو ماچادو شد.

در پادهنگ این هفته محسن عمادی از جوایزی که برنده شده، اشعاری که سروده و اشعاری که به فارسی ترجمه کرده، سخن گفته است.