رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به زندان بازگردانده شد

تنها یک روز پس از آن که محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، یک بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات شده بود، قربان بهزادیان‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش سایت اینترنتی کلمه، قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، که در جریان رویدادهای پس از انتخابات بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شده بود، روز دوشنبه یک بار دیگر به زندان اوین بازگردانده شده است.

آقای بهزادیان‌نژاد که نخستین بار در تیر ماه سال ۱۳۸۸، به طور موقت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از مدتی آزاد شده بود، بار دیگر پس از رویدادهای خونین عاشورای همان‌ سال به همراه شمار دیگری از مشاوران نزدیک میرحسین موسوی بازداشت شد.

وی پس از تحمل حدود ۹ ماه زندان در اوایل شهریور ماه سال ۱۳۸۹ با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. پیشتر وی از سوی دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.

قربان بهزادیان‌نژاد، که پیش از بازداشت شدن به عنوان استاد دانشگاه تربیت مدرس مشغول به کار بود، از تدریس در دانشگاه نیز محروم شده است.

در این میان به نوشته سایت کلمه، ماموران امنیتی روز دوشنبه در تماس با بهزادیان‌نژاد، وی را به زندان فراخواندند.

رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی تنها یک روز پس از آن به زندان بازگردانده شده است که محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، در سخنانی در سالگرد دوم خرداد یک بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات شده بود.

رئیس دولت اصلاحات در این باره گفته بود: «امیدوارم به عنوان گام اول به سوی رفع حصرها و حبس‌ها و ایجاد و تأمین آزادی‌های اساسی و مدنی به میمنت ولادت حضرت زهرا، شاهد آزادی همه زنان زندانی باشیم که زندگی آنان و بستگان و خانواده‌هایشان با این وضع تلخ‌تر از دیگران است.»

به دنبال آغاز اعتراض‌ها به نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور دولت محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، شمار زیادی از معترضان و نیز فعالان سیاسی و اجتماعی بازداشت شدند که عده‌ زیادی از آنان همچنان در زندان به سر می‌برند.