روسیه دو مظنون به قتل بوریس نمتسوف را دستگیر کرد

روسيه دو مظنون به قتل بوريس نمتسوف، از رهبران مخالف دولت اين کشور، را که جمعه هفته گذشته،‌ هشتم اسفندماه، کشته شد بازداشت کرده است.

الکساندر بورتنيکوف، رئيس سرويس فدرال امنيتی و اطلاعاتی روسيه، در اطلاعيه‌ای که از تلويزيون دولتی اين کشور پخش شد، گفت که اين دو مظنون روز شنبه، ۱۶ اسفند، بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای بورتنيکوف نام افراد دستگير شده را آنزور گوباشف و زائور دادايف و اهل قفقاز اعلام کرده و افزوده است که ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه، نيز از دستگيری آنها مطلع شده است.

رئيس سرويس فدرال امنيتی و اطلاعاتی روسيه تاکيد کرده است: «تحقيقات و عمليات لازم ادامه خواهند يافت.»

پيش از اين، ولاديمير پوتين نيز از پليس و دستگاه‌های امنيتی روسيه خواسته بود تا مانع قتل‌های سياسی به گفته او «شرم‌آور» در اين کشور شوند.

در سخنانی که روز چهارشنبه گذشته از تلويزيون دولتی روسيه پخش شد، آقای پوتين خطاب به مديران ارشد وزارت کشور گفت که روسيه بايد از «شرم و تراژدی‌هايی» مانند قتل بوريس نمتسوف رها شود.

اين در حالی است که تعدادی از منتقدان رئيس جمهور روسيه، دولت او را به دست داشتن در قتل مخالفانش متهم می‌کنند.

در يک دهه اخير، تعداد زيادی از چهره‌های سرشناس مخالف ولاديمير پوتين در روسيه به قتل رسيده‌اند، و پرونده قتل بسیاری از این افراد هرگز به سرانجام نرسیده است.

بوريس نمتسوف از آخرين چهره‌های اين فهرست است که روز جمعه، هشتم اسفند، در مرکز مسکو، روی پلی در نزديکی کاخ کرملين از پشت هدف شش گلوله قرار گرفت. چهار گلوله به او اصابت کرده و او را از پا درآورد.