دو حمله انتحاری گروه «حکومت اسلامی» به یکی از مساجد حوثی‌ها در صنعا

مقابل در ورودی مسجد هدف حمله داعش

در پی دو انفجار انتحاری در مسجدی زیر نظر حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن، که به مرگ دست‌کم ۲۵ تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر انجامید، گروه حکومت اسلامی مسئولیت آنها را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این حادثه هنگامی روی داد که نمازگزاران صبح پنج‌شنبه، دوم مهرماه، در حال ادای نماز عید قربان بودند.

وب‌سایت خبری گروه انصارالله وابسته به حوثی‌ها گزارش داده که این دو انفجار در مسجد البلیلی در محله الصافیه صنعا در نزدیکی آکادمی پلیس روی داده است.

خبرگزاری رویترز نوشته است که دو مهاجم انتحاری عاملان این حمله بودند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع امنیتی نوشته است که انفجار اول در داخل مسجد روی داده و هنگامی که نمازگزاران با عجله در حال خروج بودند، یک مهاجم انتحاری دیگر جلیقه انفجاری خود را در خروجی مسجد منفجر کرد.

در سه ماه گذشته این ششمین باری است که مساجد در یمن هدف حمله قرار می‌گیرند.

آخرین حمله از این دست شهریورماه گذشته روی داد که دست‌کم ۳۲ کشته و ۹۲ زخمی برجای گذاشت.

حوثی‌ها از حدود یک سال پیش در عملیاتی نظامی، کنترل صنعا را به دست گرفتند.

از فروردین گذشته نیز پس از آن‌ که حوثی‌ها و متحدان‌شان به شهر جنوبی عدن نزدیک شدند، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، حملات هوایی خود را به مواضع آنها آغاز کرد.

این حملات به علاوه عملیات زمینی نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن، باعث شد که شبه‌نظامیان حوثی و متحدان‌شان حدود یک ماه و نیم پیش از عدن عقب‌نشینی کنند.

در پی این عقب‌نشینی، نیروهای وفادار به منصور هادی که پس از پیشروی حوثی‌ها به عربستان سعودی گریخته بودند، یکی پس از دیگری به عدن بازگشتند. آخرین آنها آقای منصور هادی بود که روز ۳۱ شهریور به عدن بازگشت. او به همراه اعضای دولت خود در نماز عید قربان در عدن حاضر شد.

هم‌اکنون هواداران عبد ربه منصور هادی و نیروهای ائتلاف عربی عملیات خود را بر دو استان مارب و تعز متمرکز کرده‌اند. سخنگوی ائتلاف عربی گفته است -در صورت موفقیت عملیات کنونی- مرحله بعد، آغاز عملیات صنعا به منظور بیرون راندن حوثی‌ها از پایتخت یمن است.