ارغوان رضایی از پدرش به دادگاه شکایت کرد

ارغوان رضایی در مادرید

سیر نزولی با شتابی مهارناپذیر از رده ۱۵ به رتبه‌ای پایین‌تر از ۵۰ نفر بر‌تر جهان. حذف مجدد از یک تورنمنت دیگر و سپس شکایت از پدر.

پس از قهرمانی ارغوان رضایی در تورنمنت باستد ۲۰۱۰ که یازده ماه پیش در سوئد اتفاق افتاد، تمام اخباری که درباره او منتشر شده است فقط دربرگیرنده شکست‌ها، درگیری پدرش با دوست‌پسر او در ورزشگاه و سرانجام توسل به دادگاه به دلیل اختلافات مالی بوده است.

ارغوان رضایی، تنیس‌باز ایرانی مقیم فرانسه، از پدرش به اتهام اخاذی و دریافت حقوق بیش از اندازه به دادگاه شکایت کرده است.

خبرگزاری فارس که پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ۸۸ نتایج مسابقات ارغوان رضایی را به طور کامل پوشش می‌دهد، به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که شکایت ارغوان از پدرش به دلیل «اذیت و آزار، خشونت و تهدید به مرگ» بوده است، گرچه به پلیس فرانسه هنوز مدرک مستندی ارائه نشده است.

ماجراهای ارغوان و ارسلان

ارسلان رضایی که پیش از انقلاب فوتبالیست بود، پس از انقلاب به عنوان پناهنده‏ سیاسی به فرانسه رفت. پیش از ماجرای اخیر نیز هنگامی که پدر ارغوان رضایی در رقابت‌های آزاد استرالیا، دوست‌پسر ۳۰ساله دخترش را تهدید به برخورد فیزیکی کرد تا بلافاصله اتحادیه تنیس‌بازان نیز حضور او را در ورزشگاه‌ها ممنوع اعلام کند.

کار‌شناسان تنیس بر این باورند که اگر سال‌ها قبل ارسلان رضایی که پیشینه‌ای در تنیس ندارد، از مربی‌گری دخترش دست می‌کشید و اجازه می‌داد فدراسیون تنیس فرانسه برای او مربی انتخاب کند، ارغوان می‌توانست به جایگاهی به مراتب بهتر دست پیدا کند.

روزنامه‏ فرانس‌سوآر نیز می‌نویسد که ارسلان رضایی، اگرچه ارغوان را به قهرمانی تنیس رسانده، تاکنون چندین ماجرای جنجالی هم برای او ایجاد کرده است.

او در سال ۲۰۰۷ مربی تیم ملی تنیس زنان فرانسه را متهم کرد که قصد تجاوز به دخترش را داشته است. همین اتهام باعث شد فدراسیون تنیس فرانسه او را برای مدت نامعلومی از ورود به ورزشگاه تنیس محروم کند.

شکایت اخیر ارغوان در دادگاهی در حومه پاریس ارائه شده و ارسلان، پدر ارغوان، باید پاسخ‌گوی اتهام‌های وارد شده از طرف دخترش باشد.

محو تدریجی از جمع بزرگان تنیس

در پی این شکایت، ارسلان رضایی گفته است که نباید مورد سرزنش قرار بگیرد. بلکه افرادی که کنار دخترش جمع شده‌اند او را به این سمت سوق داده‌اند. او گفت زندگی خانواده‌ او به درآمد ارغوان وابسته است.

پیش از این ماری پیرس و یلنا دوکیچ، دیگر ستاره‌های زن تنیس جهان، نیز علیه خانواده‌ خود شکایت کرده‌اند که در ‌‌نهایت به جدایی آنها از خانواده‌شان انجامید. اما در ادامه، موفقیت‌های خودشان هم تداومی نداشت.

ارغوان در ۱۱ ماه گذشته در هیچ تورنمنتی قهرمان نشده است. اما علت شتاب گرفتن سقوط او در رتبه‌بندی بر‌ترین تنیس‌بازان زن جهان این است که در اکثر تورنمنت‌ها در‌‌ همان دور اول حذف شده است.

او در دو گرنداسلم استرالیا و رولان گاروس نیز در دور نخست از جدول خارج شد. آخرین حضور ارغوان رضایی، رقابت‌های روی چمن انگلستان بود که در آن مسابقات نیز در دور دوم شکست خورد.

اگر سیر نزولی او با همین وضعیت ادامه پیدا کند، او ناگزیر خواهد شد برای حضور در رقابت‌های گرنداسلم، رقابت‌هایش را از جدول مقدماتی و زیرگروه بازی‌ها آغاز کند.