زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک شد

زهرا اینچه درگاهی با کسب اکثریت آرا به عنوان اولین رییس فدراسیون زن در تاریخ ژیمناستیک ایران انتخاب شد.

زهرا اینچه درگاهی با کسب اکثریت آرا به عنوان اولین رییس فدراسیون زن در تاریخ ژیمناستیک ایران انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک با ریاست وزیر ورزش و با حضور داورزنی معاون ورزش قهرمانی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

زهرا اینچه درگاهی، حبیب نوظهوری، رضا محمدکاظمی و شروین اسبقیان چهار کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون بودند.

خانم درگاهی با ۲۴ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد. اسبقیان ۱۲ رای آورد؛ کاظمی و نوظهوری نیز هر کدام چهار رای داشتند.

پس از اتمام دوره مدیریت جعفر درویش‌زاده در فروردین ۹۵، زمینه برگزاری انتخاب فراهم بود اما وزارت ورزش اسبقیان را به عنوان سرپرست منصوب کرد.

اسبقیان یکسال در این مسئولیت بود، در حالی که مطابق قوانین مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها، اداره فدراسیون‌های ورزشی با سرپرست موقت به مدت یکسال، غیر قانونی است.

طاهر علوی عضو سابق هیات رییسه فدراسیون ژیمناستیک درباره تاخیر در برگزاری انتخابات به سایت تسنیم گفته بود: «نمی‌دانم چه هدفی را دنبال می‌کنند. اسبقیان قسم خورده بود که قصد حضور در انتخابات را ندارد.»

نکته جالب در خصوص اسبقیان این است که غیر از ژیمناستیک، سابقه نامزدی برای انتخابات فدراسیون‌های قایقرانی، پینگ پنگ، چوگان و دوومیدانی را هم دارد.

رییس جدید فدراسیون ژیمناستیک قول حضور این رشته در المپیک ۲۰۲۴ را داد و گفت: با توجه به دیر بازده بودن این رشته قول حضور در المپیک توکیو را نمی‌توان داد اما برنامه‌های زیادی برایش داریم.

زهرا اینچه درگاهی در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که توانستم رای اعتماد اعضای مجمع را جلب کنم و از این بابت احساس غرور و افتخار می‌کنم. از این پس می‌خواهم در راه ارتقای این رشته قدم بردارم.

او در مورد برنامه‌های خود گفت: در گسترش پایگاه‌های قهرمانی در کشور و توسعه ژیمناستیک در مدارس برنامه‌های زیادی خواهیم داشت. تیم‌های ملی باید بازسازی و احیا شوند.

درگاهی درباره این که ایران ۵۰ سال است نماینده‌ای در المپیک ندارد، گفت: می‌توانم قول دهم که در المپیک ۲۰۲۴ ژیمناستیک قطعاً حضور خواهیم داشت و این از اهداف ماست.

درگاهی تاکید کرد می‌خواهیم رقابت‌های بین‌المللی و مسابقه‌های کشورهای اسلامی را دوباره از سر بگیریم و اقدامات خوبی در جهت ژیمناستیک زنان در ایران داشته باشیم.