ترامپ و کلینتون در «فینال»

هر دو گردهمایی در حالی برگزار شد که گروهی نارضایتی خود را از نامزدهای معرفی‌شده بیان کرده‌اند. اما گردهمایی جمهوری‌خواهان در کلیولند، شماری از گروه‌ها، فعالان و معترضان و مخالفان ترامپ از گروه‌هایی مانند «بلک لایوز متر» (زندگی سیاهان مهم است) را نیز در بر می‌گرفت. گردهمایی کلیولند تحت تدابیر شدید امنیتی برپا شد.

گروهی از هواداران سندرز که مخالفت خود را با معرفی هیلاری کلینتون به عنوان نامزد حزب دمکرات بیان کردند.

نخستین گردهمایی ملی را جمهوری‌خواهان ترتیب دادند. دونالد ترامپ در سخنرانی خود به هنگام پذیرش نامزدی حزب جمهوری‌خواه، به شدت از هیلاری کلینتون و باراک اوباما انتقاد کرد. خلاصه‌ای از سخنرانی آقای ترامپ را اینجا بخوانید.

تد کروز، رقیب اصلی دونالد ترامپ، [تقریبا] برخلاف انتظارات، به تائید مستقیم ترامپ اقدام نکرد. او البته در سخنرانی خود از دمکرات‌ها انتقاد کرد، اما از رای‌دهندگان نیز خواست بر پایه وجدان خود تصمیم بگیرند. هواداران ترامپ در جریان گردهمایی، کروز را «هو» کردند.

ترامپ در کنار همسرش در روز نخست گردهمایی جمهوری‌خواهان. همسر و فرزندان این میلیاردر نیویورکی، در سخنرانی‌های خود از او حمایت کردند. 

ترامپ و همسرش خانم ملانیا

آیلا براون، بسکتبالیست پیشین و خواننده فعلی در جریان نشست جمهوری‌خواهان سرود ملی ایالات متحده را خواند.

یکی از هواداران حزب جمهوری‌خواه

یکی از هواداران ترامپ در دومین روز گردهمایی سراسری جمهوری‌خواهان.

هواداران حزب جمهوری‌خواه در کلیولند؛ دونالد ترامپ که سابقه سیاسی ندارد، با کسب شمار قابل توجهی از آرای درون‌حزبی، تقریبا به راحتی از سد رقبای خود، که همگی از میان سیاست‌مداران و چهره‌های مهم حزب جمهوری‌خواه بودند، گذشت.

دومین گردهمایی ملی را دمکرات‌ها برگزار کردند. در چهارمین روز از آن هیلاری کلینتون نامزدی حزب را پذیرفت. خلاصه‌ای از سخنرانی کلینتون را اینجا بخوانید.

هیلاری کلینتون، به عنوان نامزد حزب دمکرات معرفی شد.

برنی سندرز، رقیب سرسخت کلینتون، از او حمایت کرد. نخستین روز گردهمایی دمکرات‌ها در میان اعتراض‌های گروهی از هواداران سندرز برگزار شد که نارضایتی خود را از معرفی کلینتون نشان دادند. گزارش‌ها حاکی‌ست در روزهای بعد از این اعتراضات کاسته شده است.

میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهوری آمریکا، از جمله سخنرانان گردهمایی دمکرات‌ها بود که گفت هیلاری کلینتون، به عنوان یک زن که به رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا می‌رود، الگویی برای نسل جوان آمریکا است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در سومین روز گردهمایی سخنرانی کرد و حمایت قاطع خود را از کلینتون نشان داد. خلاصه‌ای از سخنرانی اوباما را می‌توانید در اینجا بخوانید.

نمایی از هوادارن حزب دمکرات در نشست پنسیلوانیا.

یکی از هواداران حزب دمکرات

لنی کراویتز از جمله ستارگانی بود که در جریان گردهمایی دمکرات‌ها حضور داشت. آمارها نشان می‌دهد که پخش تلویزیونی گردهمایی دمکرات‌ها، به طور محسوسی بیننده بیشتری از پخش تلویزیونی حزب جمهوری‌خواه داشت.