نمایشگاه خودروی پاریس: غول‌های اروپایی و رقبای آن‌ها

خودرو جدید شاسی بلند اشکودا که خودرو ساز جمهوری چک و زیر مجموعه فولکس‌واگن است، بر روی پلتفرم فولکس‌واگن تیگوان طراحی شده است. بازار اصلی این خودرو کشورهای آسیایی به خصوص چین اعلام شده است.

یکی از اولین محصولاتی که در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شد کوچکترین خودرو جدید شرکت سوزوکی بود. این شرکت مذاکراتی را با شرکت ایران خودرو برای تولید یک محصول ارزان قیمت در دست انجام دارد. به نظر می‌رسد محصول جدید سوزوکی برای بازار خودروهای ارزان قیمت ایران مناسب باشد.

مدیرعامل تویوتا از همکاری جدید با مایکروسافت برای طراحی خودروهای هوشمند خبر می‌دهد. در کنفرانس خبری تویوتا، مدیر عامل مایکروسافت از طریق یک ویدئو ضبط شده نوید همکاری جدید با گروه تویوتا  را داد.

طراح میتسوبیشی در حال معرفی جدیدترین شاسی بلند این شرکت

مدیرعامل ب‌ام‌و از تقویت باتری‌های خودروهای برقی و هیابریدی این شرکت خبر می‌دهد.

 مدیرعامل مرسدس بنز در کنار خودروی جدید مفهمومی مرسدس بنز. این خودرو بر اساس آلودگی صفر و رانندگی هوشمند طراحی شده است.

مدیرعامل مرسدس بنز در حال معرفی اتوبوس جدید خودران این شرکت.

شرکت پژو در نمایشگاه پاریس، خودرو شاسی بلند ۵۰۰۸ را که بر پایه پلت فرم پژو ۵۰۸ توسعه یافته است معرفی کرد. مدیر عامل گروه پژو سیتروئن می‌گوید قصد دارد با این محصول دوباره وارد بازار آمریکا شود.

شرکت سیتروئن مانور زیادی بر خودروهای رالی و اسپرت خود در نمایشگاه خودروی پاریس می‌دهد.

 کارلوس گون و مدیر طراحی شرکت رنو در کنار جدیدترین محصول مفهومی این شرکت ایستاده‌اند. این محصول  استراتژی آینده رنو را برای احیای برند آلپاین نشان می‌دهد. در چند سال اخیر طراحی محصولات رنو با آمدن طراح جدید شرکت رنو متحول شده است.

کانسپت جدید سیتروئن در نمایشگاه پاریس.

در سال های اخیر استفاده از مدل های نیمه‌عریان زنان در نمایشگاه‌های خودرویی انتقادات شدیدی را به دلیل استفاده ابزاری از زنان در اروپا در پی داشته است. امسال به دلیل این انتقادات استفاده از زنان نیمه عریان در غرفه شرکت های مختلف کاهش یافته است.

هیوندایی از محصول جدید آی سه در نمایشگاه رو نمایی کرد.

کانسپت جدید فولکس‌واگن با فرمان لمسی.

پورشه هم در نمایشگاه از مدل جدید هیبریدی پورشه پانامرا رونمایی کرد.

مرسدس بنز در نمایشگاه پاریس خودرو کانسپت جدیدی با نام مرسدس می‌باخ ۶ را معرفی کرد. این مرسدس نشان دهنده خودروهای فوق لوکس آینده است که دیگر از موتور بنزینی استفاه نمی‌کنند. این خودرو با چهار موتور برقی  ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و تا ۳۲۰ کیلومتر هم قدرت پیمایش با یک بار شارژ باتری را دارد. هم اکنون مهم ترین اتتقاد به خودروهای لوکس استفاده از موتورهای بزرگ و پر مصرف بنزینی است.

اینفینیتی زیر مجموعه گروه رنو نیسان از محصول کانسپت خود کیو-ایکس در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد. این محصول آینده خودروهای شاسی بلند این شرکت را نشان می‌دهد.

شرکت اُپل امسال برای معرفی محصولاتش از مانکن مرد استفاده کرده بود. در سال‌های اخیر انتقادات زیادی به استفاده جنسیتی از زنان در نمایشگاه خودرو مطرح شده است.

موتور فراری ۴۸۸ جی تی بی به عنوان بهترین موتور سال ۲۰۱۶ انتخاب شده است. این موتور چهار لیتری با عملکرد فوق‌العاده‌اش ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

آلفارومئو جولیا همچنان پس از یک سال از معرفی‌اش از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه است. به باور برخی تحلیل‌گران این خودرو آخرین تیر آلفارومئو برای رهایی از بحران است.

شرکت دی اس برند لوکس شرکت سیتروئن خودرو مفهومی جدید خود را معرفی کرد. این  شرکت به دنبال رقابت با خودروهایی مانند لکسوس است.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه به همراه کارلوس گون مدیرعامل گروه رنو نیسان در غرفه شرکت داچیا. داچیا زیر مجموعه رنو هم اکنون ارزان‌ترین خودروهای بازار اروپا را تولید می‌کند.

فرمان یک فراری ۴۸۸ جی تی بی.

آبارد کمپانی تیونیگ‌کننده خودروهای گروه فیات است که حتی در نمایشگاه هم بر تن مدل‌هایش، لباس کار کرده است.

مازراتی همچنان با خودروهای لوکس خود از جذاب‌ترین غرفه‌ها در نمایشگاه است.