«بیش از ۵۰۰ نفر» از جهادیون در حملات هوایی در سوریه کشته شده‌اند

آتش و دود ناشی از یک حمله هوایی در کوبانی که از منطقه مرزی ترکیه با سوریه دیده می‌شود

به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، در پی حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه، بیش از ۵۰۰ نفر از شبه‌نظامیان گروه‌های جهادی، طی یک ماه گذشته، کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سازمان که مقر آن در لندن، بریتانیا، است، با تکیه بر شواهد و مدارک رسیده از منابع محلی، می‌گوید ۵۵۳ نفر از زمان آغاز حملات هوایی در سوریه کشته شده‌اند که از این تعداد ۳۲ نفر غیرنظامی هستند.

حملات هوایی آمریکا و کشورهای ائتلاف علیه «حکومت اسلامی» در سوریه از ماه گذشته آغاز شد.

ناظران حقوق بشر سوریه می‌گویند آنها مستندات مربوط به مرگ ۴۶۴ نفر از اعضای «حکومت اسلامی» را در اختیار دارند.

این سازمان می‌افزاید شمار واقعی کشته‌شدگان می‌تواند بسیار بیشتر از این باشد.

به گفته فعالان مستقر در لندن ۵۷ نفر از اعضای شبه‌نظامیان اسلام‌گرای «جبهه نصرت» که شاخه‌ای از القاعده به شمار می‌رود، نیز در پی حملات در شمال سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس بسیاری از کشته‌شدگان گروه حکومت اسلامی در پی حملات در کوبانی یا اطراف آن هدف قرار گرفته‌اند.

نبردها بر سر کوبانی میان مدافعان آن شهر و اعضای گروه حکومت اسلامی، به یکی از مهم‌ترین نقاط تمرکز در جریان جنگ با شبه‌نظامیان اسلام‌گرا تبدیل شده است.

خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام دفاعی «فرماندهی مرکزی ایالات متحده» که نامش فاش نشده، می‌گوید «فکر می‌کنم مدافعان کرد… موفق به حفظ» شهر می‌شوند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده مسئول اجرا و نظارت عملیات نظامی در غرب و میانه آسیا است.

خبرنگار آسوشیتدپرس در نزدیکی مرز جنوبی ترکیه با سوریه، جایی که به کوبانی نزدیک است، اول آبان ماه گزارش داده که صدای شلیک مکرر مسلسل از شهر شنیده است.

عصر پنج‌شنبه یک عکاس خبرگزاری فرانسه نیز موفق به تصویربرداری از لحظه‌ای شده که یک موضع گروه حکومت اسلامی، در تپه‌های غرب کوبانی، هدف حمله هوایی قرار گرفت.

نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق، ۳۰ مهر ماه، توافق کردند تا برای تقویت مدافعان کرد درگیر در کوبانی، به این منطقه در سوریه نیرو اعزام کنند.

ترکیه نیز موافقت کرده است که گروهی از پیش‌مرگه‌ها با گذشتن از خاک آن کشور، برای دفاع از کوبانی، وارد سوریه شوند.