کناره گيری صمد مرفاوی از سرمربيگری استقلال

صمد مرفاوی

صمد مرفاوی، سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران، يک روز پس از تساوی يک بر يک با سايپا به «دليل توهين هواداران تيم به مدير عامل باشگاه» از سمت خود استعفا کرده است.

در طول بيست و دو هفته، فوتبال ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، صمد مرفاوی بارها مورد اعتراض هواداران تيم استقلال قرار گرفته است. اما در جريان بازی بعد از ظهر يکشنبه در برابر سايپا اين حمله های لفظی بيشتر متوجه اميررضا آشتيانی، مديرعامل باشگاه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرفاوی در گفت و گوی بعد ازمسابقه بحثی از کناره گيری به ميان نياورد، اما فردای روز مسابقه خبر آن به طور اختصاصی در خبرگزاری يادشده انتشار يافت. نفريه، عضو هيات مديره اين باشگاه در خبرگزاری فارس آن را تکذيب کرده است.

پس از قهرمانی استقلال در فصل پيش به سرمربيگری امير قلعه نويی، به دليل بروز اختلافات بين مديرعامل و سرمربی، مرفاوی جانشنين قلعه نويی شد و در حالی که سپاهان به سرمربيگری قلعه نويی به تنهايی در صدر جدول رده بندی قرار دارد، استقلال در رده چهارم مشترک وضعيت مورد قبول هوادارانش را ندارد.

در طول هفته های گذشته هرگاه صمد مرفاوی مورد انتقاد هوادارانش قرار گرفت، از سوی مديران باشگاه حمايت شد.

بر پايه گزارش استعفای مرفاوی، او اين اقدام را در راستای حمايت از واعظی آشتيانی انجام داده است و مورد موافقت باشگاه نيز قرار خواهد گرفت.

تساوی استقلال و شعار عليه واعظی آشتيانی

در بعد از روز يکشنبه، تيم فوتبال استقلال تهران در حالی در آخرين ثانيه های وقت تلف شده از شکست يک بر صفر از سايپا رهايی يافت که تماشاگران کم تعداد اين مسابقه در تمام طول بازی به شدت عليه مديرعامل استقلال شعار دادند.

اميررضا واعظی آشتيانی، مديرعامل استقلال و از افراد نزديک به احمدی نژاد، رييس جمهور اسلامی از همان ابتدا چنان زير تيغ فرياد تماشاگران کم تعداد ولی پرخروش استقلالی قرار گرفت که خبرگزاری مهر آن را «۹۰ دقيقه شعارهای مشکوک» ناميد. در کنار شعار هميشگی « آشتيانی حيا کن، استقلال را رها کن» اين بار فرياد «دروغگو، دروغگو، فوتبال علمی ات کو؟» آشکارا به گوش می رسيد.