«ایران از برنامه هسته ای خود عقب نشینی نمی کند»

در روز های اخیر شایعات زیادی درباره وضعیت نامناسب جسمی آیت الله خامنه ای منتشر شده بود.


آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران در جمع گروهی از مردم قم تاکيد کرد که ايران از حقوق هسته ای خويش عقب نشينی نخواهد کرد .


به گزارش تلويزيون دولتی ايران، آيت الله خامنه ای گفته است: « ملت ايران بدون ترديد از حق هسته‌اي خود نمي‌گذرد و مسئولان هم حق ندارند از اين دستاورد بزرگ صرف نظر كنند.»


رهبر جمهوری اسلامی افزود: « انرژي هسته‌اي به عنوان دستاوردي بومي، مايه افتخار ملت ايران و دنياي اسلام است و اگر برخي دولتهاي عربي و اسلامي تصور كنند با تشكيل اتحاد با آمريكا و انگليس و اعمال تحريم مي‌توانند رضايت رژيم صهيونيستي را جلب و خيال اين رژيم غاصب را آسوده كنند، دچار خطاي سياسي شده‌اند.»


شورای امنيت سازمان ملل روز ۲۳ دسامبر سال ۲۰۰۶ در قطعنامه ۱۷۳۷ تحريم محدود ايران را تصويب کرد که بر اساس آن صادرات مواد و فن آوری های موشکی و هسته ای برای غنی سازی اورانيوم، نيروگاه های آب سنگين و بازآمايی، و قطعات و فن آ وری سامانه موشکی دور برد به ايران از سوی همه کشورهای جهان ممنوع شد .


تصويب اين قطعنامه پس از آن صورت گرفت که ايران حاضر نشد طبق ضرب الاجل ۳۱ اوت ۲۰۰۶ شورای امنيت سازمان ملل غنی سازی اورانيوم را به حالت تعليق درآورد .


ايران می گويد که هدف از دستيابی به انرژی هسته ای توليد برق و مصارف صلح آميز است اما کشورهای غربی از آن نگران هستند که برنامه اتمی ايران درمسير توليد جنگ افزارهای اتمی پيش برود .


رد شایعات پیرامون رهبر ایران


حضور رهبر جمهوری اسلامی ایران در انظار عمومی پس از آن صورت می گیرد که در روزهای اخیر شایعات زیادی درباره وضعیت نامناسب جسمی او در سایت های خبری منتشر شده بود.


گستردگی این اخبار به گونه ای بود که واکنش نماینده ایران در سازمان ملل و سخنگوی وزارت خارجه را نیز برانگیخت و آنها به تکذیب این اخبار پرداختند.