مایکل کورس خانه مد ورساچی را به بهای دو میلیارد دلار می‌خرد

یک مدل خانه مد ورساچی

شرکت آمریکایی مایکل کورس در ادامه حرکت سریع خود به سوی بخش گرانقیمت بازار پوشاک و مد روز سه‌شنبه سوم مهر اعلام کرد خانه مد ایتالیایی جیانی ورساچی را به بهای دو میلیارد دلار می‌خرد.

مایکل کورس که در اساس تولیدکننده کیف بوده و مرکز آن در نیویورک است حدود ۱۴ ماه پیش نيز شرکت تولید کننده کفش‌های زنانه به نام جیمی چو را به قیمت ۱.۳۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

مثل بسیاری دیگر از برندهای مشهور، مایکل کورس تلاش می‌کند با افزودن محصولات شیک و پر زرق و برق میزان فروش خود را افزایش دهد. درعین حال برای تغییر دادن تصور مصرف کنندگان از این شرکت قصد دارد نام خود را تغییر دهد.

مایکل کورس هنوز هم مدیر بخش طراحی و مدیرعامل افتخاری این شرکت است ولی روز سه‌شنبه اعلام شد با توجه به اینکه اکنون زیر مجموعه‌های بیشتری دارد نام این شرکت به موسسه «کاپری» تغییر خواهد کرد.

افزودن خانه مد ورساچی به این شرکت که بهای کیف‌های تولیدی آن معمولا زیر ۵۰۰ دلار است، زرق و برق بیشتری به آن خواهد داد. بهای کیف‌های زنانه ورساچی حداقل پنج برابر این قیمت است.

پوشاک تولیدی ورساچی همواره پر زرق و برق بوده و بسیاری از ستاره‌های مشهور آنها را به تن کرده‌اند. بهای متوسط پوشاکی که ورساچی برای مد پاییزی امسال عرضه کرده بین دو تا سه هزار دلار است.

خانه مد ورساچی در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچی تاسیس شد و از زمان قتل او در ۲۱ سال پیش وارثان او این شرکت را هدایت می‌کنند. خانواده ورساچی هنوز مالک ۸۰ درصد از سهام این شرکت است و ۲۰ درصد دیگر سهام به شرکتی به نام بلکستون تعلق دارد.

خواهر جیانی مدیر طراحی این خانه مد است. او اخیرا در جریان هفته مد شهر میلان کلکسیون لباس‌های بهاری و تابستانی خود را عرضه کرد.

دوناتلا ورساچی گفت: «این مقطع برای ورساچی هیجان‌انگیز است. از زمانی که من و برادرم سانتو و دخترم آلگرا اداره این شرکت را به عهده گرفتیم ۲۰ سال می‌گذرد».

جان ایدول، مدیر عامل شرکت مایکل کورس، گفت: «با توجه به تمامی منابع و امکانات شرکت به نظرم درآمد ورساچی از دو میلیارد دلار بیشتر خواهد شد».

او افزود: «با اتکاء به موفقیت و تثبیت برندهای مایکل کورس و جیمی چو و اکنون افزودن شهرت ورساچی به این مجموعه مسلما در سال‌های آینده میزان درآمد و سود شرکت ما افزایش خواهد یافت».

ولی میزان فروش محصولات ورساچی رو به کاهش بوده و خود شرکت مایکل کورس نیز با وجود حدی از بهبود در دوره اخیر هنوز نتوانسته موفقیت سال‌های قبل خود را احیا کند.

کارشناسان می‌گویند خانه مد ورساچی برای افزایش فروش محصولات خود باید برخی از عناصر پر زرق و برق را که با ذائقه مشتریان امروزی جور در نمی‌آید، کاهش دهد.

شرکت مایکل کورس نیز با همین مشکل مواجه بوده و با وجود ایجاد تغییراتی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

قرار است این معامله در سه ماه چهارم سال مالیاتی قطعی شود. تحت تاثیر این خبر بهای سهام مایکل کورس امروز قبل از گشایش بازار سهام دو درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس/ش.ر/ ک.ر