رییس فراکسیون اقلیت: فهرست کابینه روحانی آماده ارائه به مجلس است

محمدرضا تابش، ریيس فراکسيون اقليت مجلس نهم

محمدرضا تابش، ریيس فراکسيون اقليت مجلس نهم، روز دوشنبه، ۳۱ تير، از نهايی شدن فهرست کابینه حسن روحانی توسط کار گرو‌ه‌ها‌ی تخصصی منصوب ریيس جمهوری منتخب خبر داد.
آقای تابش به خبرگزاری کار ايران، ایلنا، گفته که روز شنبه، ۲۹ تير ماه، کارگرو‌ه‌ها گزينه‌های خود را به حسن روحانی اعلام کردند و ریيس جمهوری منتخب ليست نهايی را «به زودی» به مجلس اعلام می‌کند.
اين نماينده مجلس توضيح بيشتری درباره ترکيب کابينه نداد اما از گمانه زنی‌هايی که در اين باره مطرح می‌شود، انتقاد کرد.
تاکنون، بسياری از رسانه‌های داخل ايران که به جناح‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نزديک هستند، فهرست‌های مختلفی را درباره ترکيب کابينه دولت آينده و نام وزرا منتشر کرده‌اند.
انتشار اين فهرست‌ها با انتقاد حسن روحانی و نزديکان ریيس جمهوری منتخب مواجه شده که گمانه زنی‌ها در اين باره را باعث به وجود آمدن «توقعات نابجا» در جامعه عنوان کرده‌اند.
در اين ميان، تعدادی از چهره‌های سياسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، جناح مقابل خود را به «اعمال فشار» بر ریيس جمهوری جديد درباره ترکيب کابينه متهم می‌کنند.
روزنامه کيهان به مديرمسئولی حسين شريعتمداری که زير نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود بارها به حسن روحانی هشدار داده که از اصلاح‌طلبان در ترکيب دولت خود استفاده نکند.
آقای شريعتمداری در شماره روز يکشنبه، ۳۰ تير، روزنامه کیهان هم درباره «تصاحب» چهار وزارت‌خانه اطلاعات، کشور، علوم و امور خارجه توسط «مدعيان اصلاحات» هشدار داد.
جميله کديور، از چهره‌های اصلاح‌طلب نيز در يادداشتی که در شماره روز يکشنبه روزنامه «اعتماد» منتشر شد، از «افزايش فشار سهم خواهان» بر حسن روحانی خبر داده و نوشته است که ریيس جمهوری منتخب و تيم مشاورين او مشغول «آخرين رايزنی‌ها» برای بستن اسامی کابينه يازدهم هستند.
مراسم تحليف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی روز ۱۳ مرداد برگزار می‌شود و ریيس جمهوری جديد پس از آن دو هفته فرصت دارد تا کابينه خود را برای دريافت رای اعتماد به مجلس معرفی کند.