وزیر خارجه آمریکا: هرگز به استعفا فکر نکرده‌ام

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با قاطعیت از سیاست‌های رییس‌جمهوری و اهداف سیاست خارجی او دفاع کرد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه گفت هرگز به استعفاء فکر نکرده‌ام و امروزه درست به اندازه زمانی که پست وزارت خارجه را پذیرفتم به سیاست‌های دونالد ترامپ وفادارم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای تیلرسون در مصاحبه‌ای در محل وزارت خارجه گفت: «من هرگز به ترک این مقام فکر نکرده‌ام، تا زمانی که رییس‌جمهوری احساس کند که من برای پیشبرد اهداف او مفید هستم در این مقام باقی خواهم ماند».

رکس تیلرسون افزود: «تعهد من به موفقیت رییس‌جمهوری و کشور درست به اندازه روز اول که پیشنهاد انجام وظیفه به عنوان وزیر خارجه را پذیرفتم قوی است».

این سخنان آقای تیلرسون پس از آن ایراد می‌شود که شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد در طول تابستان و همزمان با افزایش تنش بین دونالد ترامپ و وزیر خارجه، مایک پنس و سایر مقامات ارشد دولت آمریکا تلاش کردند آقای تیلرسون را قانع کنند که استعفاء ندهد.

چند روز پیش دونالد ترامپ با گفتن این نکته که مذاکره با دولت کره شمالی به نظر او «تلف کردن وقت است»، تلاش‌های دیپلماتیک وزیر خارجه برای مذاکره با کره شمالی در مورد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن کشور را زیر سئوال برد.

شایعات زیادی در مورد عدم رضایت رکس تیلرسون از سیاست‌های دونالد ترامپ مطرح شده ولی وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با قاطعیت از سیاست‌های رییس‌جمهوری و اهداف سیاست خارجی او دفاع کرد.

آقای تیلرسون گفت: «اهداف سیاست خارجی دونالد ترامپ با شیوه‌های متعارفی که مردم فکر می‌کنند کشور ما می‌تواند به آنها دست یابد متفاوت است. ما به دنبال راه‌های جدید حکومتداری هستیم که پیروزی‌های جدیدی به دنبال خواهد داشت».

خبرگزاری رویترز می‌افزاید مدت کوتاهی قبل از مصاحبه رکس تیلرسون، دونالد ترامپ در پیامی روی شبکه توئیتر نوشت: «خبر شبکه ان‌بی‌سی یک خبر جعلی است و حتی از سی‌ان‌ان هم ناصادقانه‌تر است. آنها آبروی گزارشگری درست را برده‌اند. بی‌دلیل نیست که میزان تماشای اخبار آنها این‌قدر پایین است».