برگزاری جشن کریسمس در اقامتگاه استاندار خیبر در پاکستان

Your browser doesn’t support HTML5

اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲:

در «کی یف» پایتخت اوکراین، معترضان در مقابل ساختمان وزارت کشور تجمع کرده و با دست داشتن پلاکاردهایی از تصاویر تاتیانا چرنوویل، خبرنگار مضروب که در گودالی در خیابان پیدا شده، خواستار استعفای وزیر کشور شدند. معترضان می گویند هم وزیر کشور باید از کار خود کنار رود و هم این که باید تحقیق کاملی روی این پرونده انجام شود. اپوزیسیون اوکراین می گوید خانم چرنوویل به دلیل فعالیت های خبرنگاری خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

در مسکو، حامیان «ایوژنی ویتیشکو» فعال محیط زیست که به تازگی به سه سال زندان محکوم شده، تظاهراتی در نقاط مختلف برگزار کردند. ویتیشکو متهم به «تخریب اموال» و «نوشتن شعار» در جریان اعتراض های فعالان محیط زیستی است و گفته شده به دلیل اتهام های جدیدش، حکم تعلیقی سابق او به اجرا گذاشته می شود. وی از مدت ها پیش از مخالفان ساخت و سازها در سوچی برای آماده سازی مسابقات المپیک زمستانی بوده است.

در مقدونیه، انتشارات «تابرناکول» جایزه ادبی بین المللی خود را به دو نویسنده، اورهان پاموک از ترکیه و ویکتور یروفیف از روسیه اعطا کرد. هر دو نویسنده از دگراندیشان ناراضی در کشورهای خود محسوب می شوند.

در کابل پایتخت افغانستان، بازرگانان پاکستان و افغانستان، کنفرانسی برای بررسی راه های تقویت بازرگانی و تجارت دو طرفه، برگزار کردند. روابط بازرگانی دو طرف در هفته های گذشته و طی مسدود کردن راه های انتقال کالاهای لجستیکی ناتو به افغانستان در پاکستان در اعتراض به حمله هواپیماهای بدون سرنشین، دچار اختلال شده است.

همچنین در پیشاور در پاکستان، استاندار خیبر – پاختونخوا، مراسم برگزاری کریسمس را در اقامتگاه خود برگزار کرد که در آن موسیقی پشتون و رقص هم اجرا شد. هرچند مسیحیان اقلیت کوچکی در این منطقه هستند اما گفته شده استاندار برای حسن نیت و در پی حمله انتحاری به کلیسای پیشاور در سپتامبر، شهریورماه، این جشن کریسمس را برگزار کرده است.