پرسپوليس در تبريز به گسترش باخت

در هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس با نتيجه ۱-۰ مغلوب گسترش تبريز شد تا بيش از پيش با صدر جدول فاصله بگيرد. رتبه نخست فعلا در اختيار فولاد خوزستان است و استقلال نيز با يک بازی کمتر در رده دوم ايستاده است.

نيمه اول اين ديدار، کم افت و خيز بود. در نيمه دوم، پرسپوليس با حرکات پا به توپ و نفوذهای موفق اميد عاليشاه چند بار صاحب موقعيت شد اما درخشش محسن فروزان سنگربان گسترش مانع کاميابی مهاجمان قرمزپوش بود.

گسترش در يک ضدحمله در دقيقه ۵۷ توسط مهرداد بايرامی به گل رسيد و همين اندوخته را تا پايان حفظ کرد تا ششمين شکست فصل را برای تيم علی دايی رقم بزند. بايرامی ۲۳ ساله حالا با ۱۱ گل به تنهايی در صدر جدول گلزنان ليگ برتر قرار گرفته است. او پس از بازی گفت: «اميدوارم موفقيت‌های گسترش ادامه داشته باشد و من هم بتوانم پيراهن تيم ملی را بر تن کنم.»

در دقيقه ۹۰ سيدصالحی موقعيت مناسب گلزنی را از دست داد و نيمکت ‌نشينان پرسپوليس به عملکرد او اعتراض کردند. متقابلا گسترش نيز فرصت ثبت گل دوم را در موقعيت طلايی سه به تک از کف داد. به اين ترتيب پرسپوليسی‌ها برای چهارمين هفته پياپی از کسب پيروزی بازمانده و در فاصله شش هفته تا پايان ليگ، از رويای قهرمانی دورتر شدند.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، ميثم حسينی (۷۶- حسين ماهينی)، حميدرضا علی‌عسگر، رضا حقيقی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری (۵۵- محسن مسلمان)، پيام صادقيان (۶۸- فرزاد حاتمی)، اميد عاليشاه و مهدی سيدصالحی بازی کردند.

برای گسترش هم محسن فروزان، اميد نظامی پور، ميثم نقی زاده، عليرضا نقی‌زاده (احمد کامدار)، جابر انصاری، خالد شفيعی، مصطفی اکرامی، محمود خميسی، ايمان موسوی، مهرداد بايرامی و سامان نريمان جهان (محسن حسينی) به ميدان رفتند.

علی دايی بر خلاف مقررات ليگ برتر، بعد از شکست تيمش در نشست خبری حاضر نشد. کريم باقری به جای او پاسخگوی خبرنگاران بود. او در پاسخ به اين سوال که چرا دايی به نشست خبری نيامده، گفت: «شرايط سختی را پشت سر گذاشته‌ايم و تحت فشار هستيم. به همين دليل او صلاح دانست من به کنفرانس بيايم و تحريمی در کار نبود. ضمن اينکه ما طبق روال چند سال گذشته که پس از دربی نمی‌توانيم نتايج خوبی بگيريم امروز هم اين اتفاق برايمان تکرار شد.»

کمک مربی پرسپوليس درباره شکست تيمش مقابل همشهريان خودش گفت: «بازيکنی نديدم که بخواهم از او تعريف کنم و همه بد بودند. اين بازی بد باعث شد از گردونه قهرمانی خارج شويم. برای بازی بعدی در جام حذفی بايد يک ريکاوری خوب داشته باشيم. در مجموع کار برای پرسپوليس خطرناک شده.»

مهدی تارتار سرمربی گسترش هم ضمن تمجيد از عملکرد مهرداد بايرامی گفت: «پرسپوليس را کاملا آناليز کرده بوديم. می‌دانستيم بايد از توپ‌های مستقيم استفاده کنيم و روی ضد حمله برنامه‌ريزی کرده بوديم. اگر عملکردمان همين طور ادامه داشته باشد مطمئنا تيم ما خيلی موفق‌تر خواهد شد. هر کسی انگيزه داشته باشد در تيم من جا دارد.»

در ديگر ديدارهای برگزار شده، نفت مقابل سايپا با نتيجه ۲ بر يک پيروز شد تا نفت با هدايت يحيی گل محمدی همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند. علی قربانی و هادی نوروزی برای نفت گل زدند و گل سايپا را هم مهدی جعفرپور به ثمر رساند.

سجاد شهباززاده مهاجم ملی پوش سايپا يک پنالتی حساس را برای تيمش از دست داد. نوروزی بلاقاصله بعد از گلزنی تعويض شد. جعفرپور بازيکن تعويضی سايپا هم بعد از ورود به زمين گل زد.

گل محمدی سرمربی نفت با تاييد اين نکته که سايپا هم می‌توانست برنده بازی باشد گفت:
«فشار زيادی روی دروازه ما آوردند و حتی يک پنالتی هم از دست دادند. بازيکنانم با وجود کمبودهای زياد ما از جان مايه گذاشتند. مشکلات زيادی از نظر تعداد بازيکن داريم. نيمکت مان خالی است و پس از بازگشت تيم ملی زير ۲۲ سال از قهرمانی آسيا، سه مصدوم روی دست ما مانده.»

ديدار تيم‌های فولاد خوزستان و مس کرمان هم با يک گل به سود شاگردان حسين فرکی به پايان رسيد. ايوب والی گل فولاد را زد. اين تيم در دقيقه ۸۱ به شدت به صحنه مشکوک پنالتی در محوطه هجده قدم مس معترض بود. فولاد ۴۶ امتيازی حالا با يک بازی بيشتر نسبت به استقلال به صدر جدول رده بندی ليگ برتر صعود کرده است.