صعود الهلال عربستان با پیروزی مقابل تراکتورسازی

در آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه مسقط الهلال عربستان با نتیجه ۲-۱ شکست خورد.

با توجه به قطعی شدن صعود نماینده ایران، این بازی برای سرخپوشان تبریز جنبه تشریفاتی داشت اما الهلال برای صعود باید به برتری می‌رسید.

در دیدار همزمان، پاختاکور تاشکند ۳-۰ بر الجزیره امارات غلبه کرد تا برای راهیابی به دور، چشم انتظار توقف الهلال مقابل تراکتورسازی باشد.

امیر قلعه نویی که تیمش در بازی رفت پیروز شده بود با توجه به در پیش بودن دیداری حساس در لیگ بر‌تر مقابل استقلال، در شروع این مسابقه به برخی از بازیکنان اصلی خود استراحت داد.

محمدرضا اخباری، کارلوس کاردوسو، شجاع خلیل‌زاده، علی حمودی، خالد شفیعی، سینا عشوری، ایوب کلانتری، فردین عابدینی (فرزاد حاتمی)، شاهین ثاقبی (سروش رفیعی) و آگوستو سزار و آلویس نانگ (سعید آقایی) در برابر الهلال به میدان رفتند.

در طرف مقابل، جورجیوس دونیس برای رهایی تیمش از حذف، تیمش را با تمام مهره‌های اصلی راهی میدان کرد. نماینده عربستان در‌‌ همان نیمه نخست به گل رسید.

پاس نواف العابد در محوطه جریمه به الدوساری رسید و تعلل مدافعین تراکتورسازی در یارگیری باعث شد او توپ را درون دروازه قرار دهد. از این لحظه، تاکتیک الهلال تغییر کرد و حفظ نتیجه را در دستور کار قرار داد.

لحظاتی بعد ضربه خالد شفیعی از بالای دروازه الهلال بیرون رفت. در دقیقه ۲۵ چرخش آلویس نانگ و ضربه‌ای که نواخت، وارد دروازه نشد. در آغاز نیمه دوم نیز الهلال یک موقعیت ایده آل را در دو قدمی دروازه از دست داد.

گل مساوی تراکتورسازی با ارسال فرزاد حاتمی و شوت محکم آلویس نانگ وارد دروازه الهلال شد. گلی که اگر حفظ می‌شد می‌توانست منجر به حذف الهلال و صعود پاختاکور شود.

پس از تساوی مجدد، الهلال باز هم سراپا حمله شد تا در جدول رقابت‌ها باقی بماند.اخباری سنگربان تیم ملی امید که در تیم ملی بزرگسالان نیز حضور دارد، در دو صحنه مجزا با خروج شجاعانه مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.

در روزی که مدافعین تراکتورسازی پراشتباه بودند،الهلال در دقیقه ۷۲ توسط آیلتون آلمیدا به گل دوم رسید. سراسیمگی خط دفاعی تراکتورسازی باعث شد حتی در جریان عادی بازی که صاحب توپ بودند نیز با اشتباهات فردی، برای آبی پوشان الهال موقعیت ایجاد کنند.

در نودمین دقیقه تراکتورسازی تا آستانه فروپاشی دروازه فهد التنیان پیش رفت اما ضربه خطرناک سروش رفیعی تبدیل به کرنر شد. کرنری بی‌ثمر که پس از ارسال، به اوت رفت تا این بازی پربرخورد، با برتری الهلال به پایان برسد.

روز چهارشنبه، سپاهان اصفهان که از دور رقابت‌ها حذف شده است مقابل الاتحاد عربستان قرار خواهد گرفت. این بازی برای سپاهان تشریفاتی است اما الاتحاد هنوز شانس صعود دارد.

ذوب آهن اصفهان هم که مثل تراکتورسازی توانسته به دور بعد صعود کند، در برابر النصر عربستان قرار می‌گیرد.