آیت‌الله خامنه‌ای به عضویت فیس بوک درآمد

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به شبکه اجتماعی فیس بوک پیوست.

دفتر آیت‌الله خامنه‌ای از چند سال پیش، فعالیت در دنیای مجازی را آغاز کرده است. دفتر رهبر جمهوری اسلامی،به جز راه انداختن وبسایت، حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام نیز ایجاد کرده است.

صبح شنبه ۲۵ آذر، حساب کاربری «خامنه‌ای دات آی آر» در توئیتر، خبر ایجاد صفحه فیس بوک آیت‌الله خامنه‌ای را اعلام کرد. تا لحظه تنظیم این خبر، توئیتر «خامنه‌ای دات آی آر» را، بیش از هفت هزار و چهارصد نفر دنبال می‌کنند و این حساب کاربری تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ توئیت به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی داشته است.

با مراجعه به صفحه فیس بوک رهبر جمهوری اسلامی، می‌توان دریافت که این صفحه در روز ۲۳ آذر (۱۳ دسامبر) ایجاد شده است.

این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی «فیس بوک» و «توئیتر» در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در ایران فیلتر شدند.

در ایران دستیابی بدون فیلتر شکن به این دو سایت امکان‌پذیر نیست. در دادگاه‌های موسوم «کودتای مخملی»، دادستان به ویژه از فیس‌ بوک به عنوان ابزار دشمنان یاد کرده بود.

مسئولان حکومتی در ایران هم بار‌ها در سخنرانی‌های خود، شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک و توئیتر را از ابزارهای جنگ نرم با نظام جمهوری اسلامی معرفی کرده‌اند.

بنا به گزارش سایت آیت‌الله خامنه‌ای، پیش از این از او درباره عضویت در فیس بوک با توجه به فیلتر بودن این شبکه اجتماعی در ایران استفتاء شده بود که وی پاسخ داده بود: «به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد.»