دستگیری شش نفر دیگر در ارتباط با ضرب ‌و جرح پناهجوی ایرانی در لندن

پلیس لندن برای شش نفر دیگر به اتهام ضرب‌و‌جرح شدید یک متقاضی پناهندگی ايرانی در جنوب این شهر پرونده قضایی تشکیل داد.

به این ترتیب پلیس لندن تاکنون در مجموع ۱۶ نفر را به اتهام حمله به این پناهجوی کرد ایرانی به نام احمد بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنگامی که احمد همراه دو دوستش به نام‌های دلشاد محمد و مصطفی، در ایستگاه اتوبوس منتظر بود یک گروه جوان به او نزدیک شدند.

پلیس می‌گوید وقتی این گروه فهمیدند او متقاضی پناهندگی است او را در خیابان‌های محل تعقیب کرده، در گوشه‌ای او را به دام انداخته و به شدت کتک زدند.

حمله فیزیکی به احمد فقط زمانی متوقف شد که صدای آژیر خودروهای پلیس که به منظقه نزدیک می‌شدند شنیده می‌شد و گروهی از رهگذران در ماجرا دخالت کردند.

سن شش نفری که روز سه‌شنبه متهم شدند بین ۱۵ تا ۲۲ سال است. دو نفر از آنها به مجروح کردن شدید قربانی با انگیزه‌های نژادپرستانه متهم شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌افزاید در مجموع حدود ۳۰ نفر در این پرونده مورد بازجویی قرار گرفته یا مستقیما به ارتکاب جرم متهم شده و دستگیر شده‌اند.

این حمله روز جمعه در منطقه کرایدون واقع در حومه جنوب شهر لندن روی داد. احمد به خاطر جراحات شدید در بیمارستان بستری شده، استخوان جمجمه او آسیب دیده و در ناحیه مغز او یک لخته خود شکل گرفته است. اما به گفته پلیس حال او رو به بهبود است.

کارآگاهان پلیس لندن در عین حال تلاش می‌کنند خانواده او در ایران را شناسایی کرده و با آنها تماس بگیرند. اما پلیس قصد ندارد هویت او را برملا کند.

شهردار لندن و مقامات ارشد پلیس به شدت این حمله را محکوم کردند. تراز می نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «حمله‌ای کریه و مطلقا غیرقابل تحمل بود».

همزمان با تداوم تحقیقات، پلیس ارزیابی خود از تعداد افرادی که در این حمله مشارکت داشته‌اند، افزایش داده است.

جین کوریگان یک کارآگاه ارشد پلیس گفت: «به نظرم حمله با گروه کوچکی از جوانان شروع شده و بعد تعداد بیشتری شاید حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر به آنها پیوسته‌اند و آنها به‌طرز بی‌رحمانه‌ای به این افراد حمله کردند چون آنها متقاضیان پناهندگی بودند».

پنج نفر از متهمان روز دوشنبه فقط برای دادن مشخصات خود در اولین جلسه دادگاه حاضر شدند. همه آنها بین ۲۰ تا ۲۴ ساله بوده و ساکن منطقه کرایدون در جنوب لندن هستند.

چهار نفر از آنها فعلا به قید ضمانت آزاد شده‌اند. اما متهم پنجم که به مجروح کردن قربانی با انگیزه‌های نژادپرستانه متهم شده، هنوز در بازداشت پلیس است.