تثبیت صدرنشینی سپاهان در لیگ بر‌تر فوتبال ایران

بازیکنان سپاهان

هفته بیست و نهم از یازدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال ایران روز شنبه با انجام سه بازی پیگیری شد.

در این بازی‌ها سپاهان در جدالی پر گل و زیبا با غلبه بر میزبانش ملوان بندرانزلی، صدرنشینی خود را تثبیت کرد. زردپوشان اصفهانی که در دو دوره قبلی به عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر رسیده‌اند، حالا بیش از پیش به تصاحب سومین جام پیاپی امیدوار شده‌اند.

روز جمعه تراکتورسازی در تبریز مقابل فجرسپاسی شیراز با تساوی بدون گل متوقف شد تا فاصله این تیم در رده دوم جدول با سپاهان صدرنشین افزایش یابد. تعداد بازی‌های این دو تیم برابر است اما سپاهان ۵۸ امتیاز اندوخته و تراکتورسازی ۵۳ امتیازی است. استقلال تهران نیز با ۵۲ امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم قرار دارد.

در آخرین بازی‌های این هفته، روز یکشنبه ذوب آهن اصفهان میزبان شهرداری تبریز است. مس سرچشمه با استقلال تهران روبرو خواهد شد و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف داماش گیلان می‌رود.

شرح رقابت‌های روز شنبه در ادامه آمده است.

ملوان بندرانزلی ۳ سپاهان اصفهان ۴

در یکی از زیبا‌ترین بازی‌های فصل، ملوان در خانه مغلوب سپاهان شد. صدرنشین لیگ بر‌تر در ۱۸ دقیقه نخست بازی با سه گل پیش افتاد. گل‌های فابیو جان‌واریو، سیدمهدی سیدصالحی و برونو سزار نویدبخش یک پیروزی سهل الوصول برای شاگردان کرانچار بود، در ادامه اما ورق برگشت.

حسن رجب‌زاده مدافع ملوان به خاطر عملکرد ضعیف در دقیقه ۲۰ تعویض شد، هواداران ملوان نیز علیه او شعار دادند. رجب‌زاده در نیم فصل از سپاهان جدا شده و به ملوان پیوسته بود.

پس از این تعویض ملوان به بازی برگشت و با سه گل پیاپی، نتیجه را به تساوی کشاند. محمد نزهتی دو بار و سپس احمد آهی دروازه رحمان احمدی را گشودند تا دو تیم با تساوی ۳-۳ به رختکن بروند.

در آغاز نیمه دوم امید ابراهیمی با شلیک سنگین و از راه دور، گل چهارم و سه امتیازی را برای تیمش به ثمر رساند.

زلاتکو کرانچار پس از پیروزی تیمش گفت: خوب شروع کردیم و توانستیم سه گل بزنیم اما در ادامه فکر کردیم کار تمام شده و فرصت‌های زیادی از دست دادیم. حریف گل‌های خوبی به ما زد اما از نیمه دوم جریان طوری شد که به اصل خودمان برگشتیم و در سیستم دفاعی عملکرد خوبی نشان دادیم.

کرانچار که سابقه هدایت پرسپولیس را هم دارد یادآور شد: این سه امتیاز می‌تواند مسیرمان را به سمت قهرمانی راحت‌تر کند.

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان هم در پاسخ به سئوالی درباره مشکلات مالی تیمش گفت: هیچ اتفاقی به لحاظ مالی اتفاق نیفتاده و همه چیز مانند سابق است. من نمی‌دانم چه کسی مسئول ملوان است. حتی وقتی می‌خواستیم به تهران بیاییم کسی نبود؛ ما سرگردانیم. فکر می‌کنم مسئولان حتی اگر بخواهند جلسه تشکیل بدهند لیگ تمام شده است.

شاهین بوشهر ۱ نفت تهران ۰

مرتضی عزیز محمدی در دقیقه ۴۹ گل پیروزی بخش تیمی را به ثمر رساند که سرمربی‌اش قهر کرده و در تمرینات و مسابقات این تیم حاضر نمی‌شود.

در پایان بازی جمعی از هواداران شاهین بوشهر علیه حمید درخشان سرمربی این تیم شعار سر دادند و طبق گزارش خبرگزاری فارس، او را «بی‌غیرت» خطاب کردند. برخی از تماشاگران شاهین نیز با شعارهایی خطاب به علی کفاشیان می‌گفتند درخشان «منشوری» است.

حسین فرکی پس از شکست تیمش گفت: بازیکنان ما یک گل به شاهین هدیه کردند. شاهین می‌توانست گل دوم را هم روی اشتباه بازیکنان ما بزند که درخشش دروازه‌بان ما مانع از این امر شد.

علی اصغر کامیاب مربی شاهین نیز علت پیروزی تیمش را حمایت مسئولان و تماشاگران دانست و گفت: بازیکنان ما ۱۴ روز تمرین نداشتند از نظر بدنی افت کرده‌اند اما با تمرین بیشتر شرایط بدنی بازیکنان را بهبود می‌بخشیم.

کامیاب درباره جاسم کرار گفت: من از روز اول مخالف حضور کرار در شاهین بودم.

صبا قم ۲ صنعت نفت آبادان ۲

آبادانی‌ها که تا دقیقه ۶۰ با نتیجه ۲-۰ پیش بودند و تا دقیقه ۹۵ نیز برتری ۲-۱ را رقم زده بودند، سرانجام با تقسیم امتیازات از زمین خارج شدند.

رضا خالقی‌فر و حامد سرلک برای صنعت نفت آبادان گلزنی کردند. محسن بیات در دقیقه ۶۰ یکی از گل‌ها را پاسخ داد و رضاعنایتی مهاجم کهنه کار صبا در دقیقه ۹۵ از روی نقطه پنالتی، تیمش را به تساوی و خودش را به صدر جدول گلزنان لیگ بر‌تر رساند.

حالا او و فونیکه سی مهاجم اهل کشور مالی که در آبادان بازی می‌کند ۱۸ گله هستند.
خوزه کاستا سرمربی پرتغالی صنعت نفت پس از پایان بازی گفت: اگر امروز پیروز نشدیم فقط به خاطر دو نفر بود، داور و کمک داور! این دو مانع پیروزی ما شدند، بازیکنان صبا فقط زیر توپ می‌زدند.

کاستا ادامه داد: اگر فرصت‌های گلزنی را از دست نمی‌دادیم و با آرامش بازی می‌کردیم، می‌توانستیم با گل‌های زیاد پیروز شویم ولی داور و کمک داور پیروزی را از ما گرفتند.

سرمربی آبادانی‌ها درباره غیبت فونیکه سی در ترکیب اصلی گفت: او به دلیل آنکه پنج جلسه در تمرینات غایب بود از نظر بدنی مشکل داشت. این طور نبود که فونیکه را به خاطر شایعه مذاکره با پرسپولیس بازی ندهم.

عبدالله ویسی سرمربی صبا نیز با پذیرفتن بازی بد تیمش گفت: این دومین بازی بد تیم ما در این فصل بود. در نیم‌فصل اول هم مقابل پرسپولیس بد بازی کردیم.

ویسی ادامه داد: مقابل صنعت نفت آبادان هم خوش‌شانس بودیم هم بدشانس. خوش‌شانس به این خاطر که فرصت‌های گلزنی نفت از دست رفت تا شکست سنگینی نخوریم و بدشانس به این دلیل که توپ‌های ما گل نشد.

ویسی در این باره که چرا صبا ملی‌پوش ندارد، گفت: من کی‌روش را قبول دارم و با او در ارتباط هستم. مربیان تیم ملی تمرینات ما را از نزدیک دیده‌اند. با این حال از اینکه صبا ملی‌پوش ندارد ناراحتم.