سفر عراقچی به وین برای حضور در نشست مشترک برجام

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام روز پنج‌شنبه، ۲ اردیبهشت وارد وین، پایتخت اتریش شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارش داده که این نشست روز جمعه برگزار می‌شود و در جریان آن، روند اجرای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی به بحث گذاشته خواهد شد.

این سومین نشست کمیسیون مشترک ایران و گروه ۱+۵ است که در رابطه با برجام انجام می‌شود. نشست پیشین اواسط آذر ماه گذشته با حضور معاونان وزرای خارجه ۷ کشور و هلگا اشمید، معاون هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برگزار شد.

گزارش ایرنا بیان می‌کند که هیات ایرانی ضمن شرکت در این نشست رایزنی‌های دوجانبه‌ای نیز با برخی از اعضای ۱+۵ خواهد داشت.

سومین نشست کمیسیون مشترک برجام در حالی انجام می‌گیرد که رهبر جمهوری اسلامی، دولت آمریکا را به عهدشکنی در رابطه با توافق اتمی متهم کرده است.

مقامات دولت ایران نیز می‌گویند که آمریکا نباید مانع بانک‌های خارجی برای همکاری با ایران شود. دولت آمریکا اما تاکید دارد که ایالات متحده هیچ کارشکنی در این باره نکرده و مانع تجارت قانونی با ایران نشده است.

در این حال محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، مذاکرات جدیدی را در نیویورک با همتای آمریکایی خود درباره اجرای توافق هسته‌ای آغاز کرده است. این مذاکرات روز سه‌شنبه انجام شد و روز جمعه نیز پی گرفته خواهد شد.